Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Menyraden visas inte

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-25 10:20

Hej,
Håller på försöka installera min nya mac mini. Hur kan jag få upp menyraden på skärmen? (äpplet, arkiv, redigera, visa mm)?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-02-25 10:31

Du får nog berätta mer om vilken bildskärm du har och hur du har anslutit den till din Mac Mini. Kanske också vilka inställningar i datorn respektive bildskärm som du har gjort. Utan det blir måltavlan väldigt stor...

Ursprungligen av jenke:

Håller på försöka installera min nya mac mini...

"Försöka installera" får du nog också förklara lite närmare.

Vad har du redan gjort?
Och vad vill du göra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-25 11:28

Egentligen inte så mkt med själva mac minin att göra, utan an allmän mac fråga. Jag ser inte menyrade överst på skärmen, och jag vet inte hur man får fram den. Alltså menyrade som innehåller från vänster: äpplet, Arkiv, Redigera, Visa, Historik, Bolmärken, Verktyg, Fönster och hjälp.

Det finns normalt inget sätt att gömma menyraden.

- Antingen har du mer än en skärm inkopplad, och menyraden ligger på "fel" skärm. I så fall ändrar du detta under Systeminställningar.
- Eller så har du installerat något tilläggsprogram som gömmer menyraden, I så fall ändrar du detta i tilläggsprogrammets inställningar.
- Eller så har din installation av OS X misslyckats, så att det inte visas något meny pga detta. I så fall får du nog installera om OS X.

Om det inte är något av dessa tre alternativ så måste du berätta mer vad du har gjort.

Vilken version av OS X pratar vi om förresten?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-25 11:54

Jag har för övrigt bara en bildskärm ansluten till minin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-25 12:04

Ok, nu har jag i alla fall löst menyradproblemet, av en mer eller mindre ren slump. Jag klickade ur rutan "maximal bildyta" i alternativ på bildskärmar/alternativ!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-25 11:51

10.6.6.

Jag sitter o skriver med min macbook air. Har samtidigt kopplat in min mini till tv:n. Menar du att jag inte kan ha menyraden synlig på såväl macbooken som på minin samtidigt? Mig veterlien vet inte ens macooken och minin om varandras existens. försöker få de att prata med varandra, utan lyckas..

Ursprungligen av jenke:

Menar du att jag inte kan ha menyraden synlig på såväl macbooken som på minin samtidigt?

Var fick du det ifrån?

Jag pratade om att ha flera skärmar på en dator. I det läget syns menyraden bara på den ena skärmen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-02-26 10:47

@jenke: Det är skillnad på att ha en monitor som bildskärm, och att ha en TV som bildskärm.... Google på overscan så kan du läsa om ditt problem.

1
Bevaka tråden