Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Thunderbolt största nyheten

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-24 15:12
Ursprungligen av ;:

Klockslaget är fel i artikeln. Det ska vara 10, inte 11.

"CNet expects that Apple will not officially launch the new MacBook Pros until after the Intel event. Intel's event starts at 10 a.m. Pacific / 1 p.m. Eastern."

Intel to Launch 'Thunderbolt' on Thursday

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-02-25 10:40

Och så har de "nyss" släppt en Macmini med HDMI. synd den inte fick Thunderbolt istället.... Men det tar ett tag innan TVapparaterna har det förstås.
Hur ser det ut med adaptrar? Det finns väl inget gemensamt, så att tänka sej en Thunderbolt till HDMI är väl inte att tänka på.

Ursprungligen av kenjon:

Det finns väl inget gemensamt, så att tänka sej en Thunderbolt till HDMI är väl inte att tänka på.

Jo det ska funka alldeles utmärkt.

Ursprungligen av http://www.apple.com/thunderbolt/:

And because Thunderbolt is based on DisplayPort technology, the video standard for high-resolution displays, any Mini DisplayPort display plugs right into the Thunderbolt port. To connect a DisplayPort, DVI, HDMI, or VGA display, just use an existing adapter.

Ursprungligen av ;:

För er som tror att Thunderbolt kommer att goofa:
Försök detta med USB3
Intel Thunderbolt: a closer look (updated with video) -- Engadget

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-25 12:57
Ursprungligen av ;:

Jag kan tänka mig MacMini och iMac följer MacBook Pro vad gäller spec:ar tämligen snart. Thunderbolt är en smärre revolution i sammanhanget. Även MacPro kommer ha enorm nytta av denna.

Thunderbolt är 100% kompatibelt med Display Port så alla gamla konvertrar ska fungera.

Ja, folk som gäspar åt Thunderbolt tror jag kommer att få äta upp det, för det här är stort. Visst, det finns inte så mycket ute idag, men tekniken är oerhört lovande och flexibel och jag skulle bli mycket förvånad om det inte dominerar stort om bara något år. Och den ser ut att kunna räcka en tid framåt också.

Det fina i kråksången är just att man kan koppla in nästan vadsomhelst med en adapter eftersom det är PCI Express som går i kabeln.

Däremot har vanlig USB fortfarande en plats vid sidan av, Thunderbolt är inte en kontakt för allt.

Thunderbolt känns absolut som det bästa med de nya mbp. För videoredigering var en efterträdare till fw800 nödvändig.

1
Bevaka tråden