Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka tomt iTunes-bibliotek med iPhone full med apps

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Om jag synkar mitt tomma iTunes-bibliotek med min iPhone's som det finns massvis med appar på, kommer den då att ta bort alla appar på telefonen, eller kommer den föra över dessa till biblioteket på min dator?

För över dem till itunes.

iTunes - iphone, andra fliken, där finns alternativ för kalender post's, kontakter och mail. Om de ska ersättas eller inte.

Allt annat följer med per automatik till datorn.

Ursprungligen av wilhelmsson:

För över dem till itunes.

iTunes - iphone, andra fliken, där finns alternativ för kalender post's, kontakter och mail. Om de ska ersättas eller inte.

Allt annat följer med per automatik till datorn.

Jag tror inte jag förklarade så bra vad jag var ute efter, så jag tar det från början.

I iTunes på min dator så har jag en App som jag har köpt och vill lägga in på min iPhone. Problemet är att i iTunes så finns bara just denna App, medan min iPhone redan har massvis med Apps installerade.

När jag i iTunes går in på iPhone och väljer fliken Program och kryssar i "Synkronisera program" så går jag upp ett meddelande som säger: "Är du säker på att du vill synkronisera program? Alla befintliga program och deras data på iPhone-enheten "<min enhet>" kommer att ersättas med program från det här iTunes-biblioteket."

Kommer den då att eftersträva att spegla mitt App-bibliotek på datorn mot mitt App-bibliotek på iPhonen? Det vill säga, kommer den ta bort alla apps förutom just den som ligger i iTunes som jag vill installera, eller kommer den bara att installera den 'Nya appen' utan att ta bort befintliga appar och sen är den nöjd?

Kan jag på något vis kopiera Appar som finns i telefonen över till iTunes?

Du sa att ditt bibliotek var tomt, jag antog då att du installerat nyss OSX utan back-up eller var hos en kompis och ville "sno" apps.

Synkar du din iPhone med en dator som är synkat med samma Apple-id som på iPhonen slås ALL data ihop och inget försvinner.

Det finns inget sätt att ENBART synka appar, pga. piratkopieringsskydd.

Ursprungligen av wilhelmsson:

Du sa att ditt bibliotek var tomt, jag antog då att du installerat nyss OSX utan back-up eller var hos en kompis och ville "sno" apps.

Synkar du din iPhone med en dator som är synkat med samma Apple-id som på iPhonen slås ALL data ihop och inget försvinner.

Det finns inget sätt att ENBART synka appar, pga. piratkopieringsskydd.

Jag har synkat ett par gånger tidigare utan att appsen kopierats in på datorn, båda med samma Apple-ID. Men nu hittade jag på att man kan trycka på Överför inköp från "Min iPhone" under Arkiv, så nu håller alla apps på att kopieras in! Problem löst

Tack för att du tog dig tid att hjälpa mig.

Ingen fara! Försökte så gott jag kunde, har inte använt iPhone på 4-5 månader... Väntar på den vita

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-02-27 00:34
Ursprungligen av wilhelmsson:

Ingen fara! Försökte så gott jag kunde, har inte använt iPhone på 4-5 månader... Väntar på den vita

OT: Wow... jag trodde att folk som väntar på den vita bara var en myt...

Ursprungligen av ibish:

OT: Wow... jag trodde att folk som väntar på den vita bara var en myt...

It's true!

  • Medlem
  • 2012-03-10 16:58

Sitter lite i samma sits. Har nyligen bytt e-postadress i mitt Apple-id och även skapat nytt konto i datorn. Jag hade en app i min iP4S som jag inte hittade något sätt att ställa in, eller byta e-postadressen till (i iOS) och raderade därför appen från min IP. Trots att programmet ligger i iTunes, så förs det inte över till min iP vid synkronisering, och jag vågar inte göra som det skrevs i något av de ovanstående inläggen, då jag är rädd att det då tar bort alla inställningar för alla appar i iPhonen. Bland annat vill jag inte bli av med körningshistorik och inställningar i mitt Navigon etc. Någon som kan råda mig hur jag skall göra? Appen det gäller är Prey, som enligt hemsidan har senaste version 0.5.3 vilken är under revision, så jag kan inte heller hitta den i iTunesstore eller vad det heter. Appen som jag har kvar i mitt iTunesbibliotek i datorn har version 0.5.5 då jag tidigare valt att ha automatisk uppdaterning aktiv. Någon som kan råda mig hur jag skall göra?

1
Bevaka tråden