Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att markera flera objekt i Indesign CS5.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har precis installerat CS5 på en maskin på jobbet och förutom att det går segt som för alla andra, så känns det som att det är en bugg när man ska markera flera objekt med svart pil.

Om man markerar ett objekt, håller inne SKIFT och sen ska markera ett objekt till, så verkar det ibland som om att programmet inte känner av att det andra blocket ska läggas till markeringen, utan då avmarkeras det första objektet och sen får man börja om.

Om man däremot markerar objekten i en annan ordning med hjälp av SKIFT så funkar det bra, eller om man hela tiden ser till att klicka på själva ramkanten för att markera objektet, men det känns inte kul att hela tiden behöva sitta och sikta för att markera objekt.

• Medlem
  • 2011-02-27 01:40

Det är inte ramar utan innehåll du försöker markera? (Måste fråga...)

Nej, det är hela ramar med markeringspilen (svart pil). Att markera innehåll i två skilda ramar förstår jag kan bli hyfsat svårt.

Det konstiga är att det funkar om man väljer att markera flera objekt i en annan ordning. Det är just detta som jag tycker gör att det "luktar bugg".

Kanske skulle testa att installera om. Det verkar ju inte som nån annan har problem. Då skulle man väl fått svar här på två röda.

• Medlem
  • 2011-02-27 16:28
Ursprungligen av autognome:

Nej, det är hela ramar med markeringspilen (svart pil). Att markera innehåll i två skilda ramar förstår jag kan bli hyfsat svårt.

Det är faktiskt inte alls svårt iom CS5. Det är därför jag frågar.

OK. Själv har jag inte börjat jobba med CS5, men det låter ju bra. Problemet med markeringarna kvarstår dock. Ingen annan som har erfarenhet av detta?

Jobbar i CS5.5 och har samma erfarenhet och tycker också att det luktar bugg lång väg. Dessutom är det likadant på alla datorer på jobbet. Om det skulle vara en inställningsfråga så undrar man ju vad den inställningen skulle kunna vara bra för. Det går som sagt bättre om man markerar på ramkanterna men det är inte alltid man träffar rätt och det känns bara omständigt.

Tacksam för tips och idéer om vad kan bero på om det nu inte skulle vara en bugg.

• Medlem
  • 2012-05-10 14:58
Ursprungligen av autognome:

Vi har precis installerat CS5 på en maskin på jobbet och förutom att det går segt som för alla andra, så känns det som att det är en bugg när man ska markera flera objekt med svart pil.

Om man markerar ett objekt, håller inne SKIFT och sen ska markera ett objekt till, så verkar det ibland som om att programmet inte känner av att det andra blocket ska läggas till markeringen, utan då avmarkeras det första objektet och sen får man börja om.

Om man däremot markerar objekten i en annan ordning med hjälp av SKIFT så funkar det bra, eller om man hela tiden ser till att klicka på själva ramkanten för att markera objektet, men det känns inte kul att hela tiden behöva sitta och sikta för att markera objekt.

Jag råkade precis ut för samma sak, mig veterligen för första gången.

• Medlem
  • International user
  • 2012-05-10 16:56
Ursprungligen av Baron:

Jag råkade precis ut för samma sak, mig veterligen för första gången.

Min Acrobat X blev oanvändbar efter uppgraderingen och måste installeras om.
Sorry för OT, men det hör ju på sätt och vis ihop.

1
Bevaka tråden