Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro med extern skärm slocknar då nätadapter dras ut

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-02-27 20:32

Jobbar ofta med min MacBook Pro 13 med min gamla ADC Apple Cinema skärm inkopplad (via adapter). Locket är alltid stängt. Idag behövde jag dela med mig av min laddare, och drog därför ut den ur Magsafe-kontakten. I samma ögonblick sätts MacBooken i vila och skärmen släcks. När jag trycker in laddare igen, vaknar härligheten till liv. Provade sedan att köra med locket uppfält, då går det hur bra som helst att köra utan strömsladd. Ska det vara så här?

Menar man på att köra datorn med locket nere, tillsammans med extern skärm, utan att ha ström anslutet, är ingen som gör/borde göra?:)

• Avstängd
  • Överallt
  • 2011-02-27 20:56

Du måste ha laddaren inkopplad för att köra med locket stängt och samtidigt använda extern skärm. Det står i ”bruksanvisningen”, den där tunna saken som följer med i kartongen.

Ursprungligen av Mija:

Du måste ha laddaren inkopplad för att köra med locket stängt och samtidigt använda extern skärm. Det står i ”bruksanvisningen”, den där tunna saken som följer med i kartongen.

Känns ganska logiskt faktiskt. Kan tänka de problem som skulle uppstå i situationer om det skulle gå att köra utan...

• Avstängd
  • Överallt
  • 2011-02-27 21:12

Nu erkänner jag att jag inte själv läst bruksanvisningen till dom senaste modellerna, så den texten kan ju vara bortplockad. Men senast våren 2008 stod det.

Det går att läsa mer hos Apple. Bärbara Apple-datorer: Så här använder du den stängda datorn (nedfälld skärm) med en extern skärm

• Medlem
  • 2011-02-27 22:32

Anade att så var fallet... Kan mycket väl vara så att det står i bruksanvisningen, dock ingen skrift jag läser dagligen;).. Tycker dock att valet borde ligga hos användaren själv, även om jag håller med om att tillfällena då man behöver använda datorn med extern skärm utan strömsladd inkopplad är få.. Men de finns där..:)

Ursprungligen av Henke:

Anade att så var fallet... Kan mycket väl vara så att det står i bruksanvisningen, dock ingen skrift jag läser dagligen;).. Tycker dock att valet borde ligga hos användaren själv, även om jag håller med om att tillfällena då man behöver använda datorn med extern skärm utan strömsladd inkopplad är få.. Men de finns där..:)

Jag tänkte mer på att man är mer medveten om att man kör utan sladd när man bara har datorn. Den enda anledningen att ha endast batteridrift är ju när man inte har möjlighet till 230V, men har du skärm också då går den inte på batteri.

Jag ser det som mycket större risk att du kör slut på batteriet utan att tänka på det om du har datorn inkopplad med skärm jämfört med bara datorn.

Apple har nog tänkt genom detta.

1
Bevaka tråden