Jag ska göra om (igen ) en ganska stor webbplats där hälften är på svenska och hälften på engelska. Utseendemässigt ska man förstå att de hör ihop så jag tänkte använda samma template men olika färg på svenska och engelska.
Jag har funderat på om följande skulle funka och vill gärna ha synpunkter innan jag sätter igång
En installation görs i roten och start-sidan blir då ingångsida för båda språken. Det är inte bara OK utan även önskvärt. Resten av den installationen används sedan för sidor på svenska - det blir då URL som t ex domän.se/kontakt.html
En installation görs i en mapp "en" och där finns alla engelska sidor och får URL som t ex domän.se/en/contac.html
Med redirect på domän.se/en/index.html till domän.se/index.html så borde den index-sidan väl inte ställa till problem
Förutom att det blir lätt att ha olika färg, widgets, språkdefinition etc så tror jag även att det blir lättare att administrera dem, de blir lite mer överskådliga.
Vad tror ni? Något att gå vidare på eller tänker jag helt fel/missat något viktigt?