Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xserve problem - newbie (Server monitor ger varning)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-23 09:49

Tja, vi har ingen IT support kvar hos oss. Eftersom det är så sjukt lite problem, och vad gäller klienter så fungerar det nästan alltid med intern kunskap.

Men kolla skärmdumparna, vad kan felet vara? hur åtgärdar jag det?

Servern kör 10.5.8…

Ska jag uppdatera (har snowleopard i skåpet, men har inte orkat uppdatera ännu)?
Om jag gör det vad kan jag räkna med för problem?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-23 10:25

hmmm, jag håller på att undersöka - det känns som att jag inte riktigt fattar än. Måste läsa på lite

• Oregistrerad
  • 2011-02-28 12:16

Känner igen det där, har för mig jag hade sådana problem också för något år sen. Är du säker-säker på att du satt upp DNS rätt överallt?

Finns ett dns-utils kommando man kan köra för att testa det, dock kommer jag inte ihåg vilket

Om du går till Server Admin, markerar servern och väljer "Settings" menyn längst till höger. Där finns det undermenyer och en heter "Network". Under Network interfaces hittar du namnet på serverns "DNS Name". Exempelvis testserver.local eller 99mac - Senaste nytt från Macvärlden kan det stå där. Använd namnet som står listat så borde det lira.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-28 14:31

Jag ser det så här - i server admin, och server monitor.

vad ska jag göra - det funkar ju som det ska rent arbetsmässigt?
Dvs inga andra "fel" det går att läsa och skriva och allt som ska fungera.?

En fråga - har du konfigurerat LOM på servern?
Xserve (Late 2006 and later): Configuring Lights-Out Management (LOM)

1
Bevaka tråden