Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klockan i iPad går fel

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-03-07 08:18

Min iPad går ca. 5 min. fel. Detta är en 3G-padda, dock utan något SIM-kort i. I den här modellen finns alternativet att ställa in tiden automatiskt. Den är även inställd att göra så, men ändå går klockan fel!?!

Senast redigerat 2011-03-07 09:35
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-03-07 09:26
Ursprungligen av lensv:

Min iPad går ca. 5 min. fel. Detta är en 3G-padda, dock utan något SIM-kort i. I den här modellen finns alternativet att ställa in tiden automatiskt. Den är även inställd att göra så, men ändå går klockan fel!?!

Jag tror den ställer klockan från mobilnätet, och det funkar ju förstås inte då du inte har SIM.
Borde vara en enkel sak att lägga in stöd för nntp, men det har de inte gjort

• Medlem
  • Norrköping
  • 2011-03-07 09:35
Ursprungligen av kenjon:

Jag tror den ställer klockan från mobilnätet, och det funkar ju förstås inte då du inte har SIM.
Borde vara en enkel sak att lägga in stöd för nntp, men det har de inte gjort

Ja, det är ju rätt idiotiskt om det är så att det enbart funkar över mobilnätet

Är det alltså så att iPad utan 3G inte alls har denna valmöjlighet (automatisk tidsinställning)?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-03-07 09:37
Ursprungligen av lensv:

Ja, det är ju rätt idiotiskt om det är så att det enbart funkar över mobilnätet

Är det alltså så att iPad utan 3G inte alls har denna valmöjlighet (automatisk tidsinställning)?

Min första iPad utan 3G drog sej lite... jag hittade inget sätt att ställa den automatiskt, utom att synka med iTunes (eller att ställa klockan manuellt).

Ovanstående inlägg har brutits ut från en annan tråd. Lägg era frågor på rätt ställe!

/Mof

Senast redigerat 2011-03-07 10:03
1
Bevaka tråden