Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Mac Mini på gång?

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2011-03-07 14:26

Mac Mini lär inte få i7 eftersom den då nog blir för varm och för att MM inte är tänkt att vara en högprestanda dator. Apple vill antagligen inte heller kannibalisera på iMac-försäljningen. i3 eller möjligtvis i5 ligger nog närmast till hands.Grafiken lär nog bli Intels eftersom den räcker mer än väl till för HD-uppspelning etc och Apple vill nog behålla MMs tystnad som säljargument.

  • Medlem
  • 2011-03-07 14:48
Ursprungligen av Tabb:

Mac Mini lär inte få i7 eftersom den då nog blir för varm och för att MM inte är tänkt att vara en högprestanda dator. Apple vill antagligen inte heller kannibalisera på iMac-försäljningen. i3 eller möjligtvis i5 ligger nog närmast till hands.Grafiken lär nog bli Intels eftersom den räcker mer än väl till för HD-uppspelning etc och Apple vill nog behålla MMs tystnad som säljargument.

1) Varför skulle en CPU som funkar i 13" MBP inte funka i en MM?
2) Hoppas verkligen du har fel om Intel-grafiken, även om jag tror du har rätt. Grafik är mer än bara uppspelning av video, speciellt sedan GPGPU i form av OpenCL börjar sprida sig.

/hpe

  • Oregistrerad
  • 2011-03-07 16:22
Ursprungligen av hpe:

1) Varför skulle en CPU som funkar i 13" MBP inte funka i en MM?
2) Hoppas verkligen du har fel om Intel-grafiken, även om jag tror du har rätt. Grafik är mer än bara uppspelning av video, speciellt sedan GPGPU i form av OpenCL börjar sprida sig.

/hpe

1. Klart den funkar men den blir ju varmare och drar igång fläkten oftare och som sagt Apple vill nog hellre att folk köper sig en iMac om man vill ha mer krut.
2. Ja klart grafik är mer än videouppspelning och enklare spel men kraftigare grafikkort drar mer ström och alstrar mer värme. Jag tippar att den enklare varianten får Intel och att den dyrare får bättre grafikkort.

Jag skulle gärna vilja se en Mac Mini med i3 och i5 cpu och ett hyfsat bra grafik typ ATI Mobility Radeon™ HD 5400 series GPU eller liknande.

Bevaka tråden