Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

XBMC på ATV2 hur lägger jag till min dator samt AE hårddisk?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har kollat i trådarna men hittar ingen enkel guide. Är helt ny på xbmc men det funkar ju felfritt på min mbp. Nu har jag lyckats få in det i min ATV2, så nu ska jag lägga in mappar med filmer osv. Hur var när lägger jag in min mpb´s film mapp, samma med AE hårddisk? på mbp så hittade den ju mina mappar på datorn automatiskt. Det var tyvärr inte lika lätt på ATV2.

Okej nu fick jag till min mbp iaf. När jag försöker nå AE hårddisken så får jag felmedeland: operation not permitted. Den är utdelad med lösenord, vilket jag ordnat genom airport-verktyget.

Ledsen för min nybörjarfråga! :/
Jag har installerat Greenpois0n och sedan XBMC på min Apple TV 2.
Det var hur enkelt som helt och det fungerar jätte bra. Men nu kan jag verken hitta min dator eller min AirPort extreme när jag kör Add source. Hur lägger man till material i XBMC från min filmmapp i min MacBook?
Jätte tacksam för nybörjar guide!

  • Medlem
  • Eksjö
  • 2011-03-22 14:03

Jag har liknande problem och skulle gärna få lite support.
Jag har en ATV gen1 med XBMC, Dharma 10.
Jag har försökt koppla ihop ATVn med min TimeCapsule via SMB klienten i XBMC men får det ej att funka.
Har testat med olika IP adresser i Winserv fältet men når jag ska koppla upp mig får jag bara felmeddelande att Delningen ej tillgånglig.
På min TC har jag aktiverat fildelning och gäst nätverk

1
Bevaka tråden