Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program motsvarande Air Video!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2011-03-09 21:35

Det är så att jag har fått låna en Macbook Air (2009) i okänd tid och tänkte försöka använda den, jag har funnit dem flesta program jag använder mest på Windows än så länge till Mac och undrar ifall det finns något vettigt stream program över 3G och/eller Wifi mot datorn hemma som jag just nu skriver på.

Jag vill kunna se på filmer och serier på distans när jag är på LAN och liknande för då sparar jag utrymme och vikt vid resor, detta kan jag göra med iPhone appen Air Video med serverprogrammet installerat på min nuvarande laptop (inte Airen) och kan på så sätt streama utan problem. Men jag hade velat göra likadant med Airen som klient mot laptopen - men jag har svårigheter att hitta motstavarande program som är lika enkelt och praktiskt som Air Video för iPhone/iPad. Jag kollade in Orb men det var omständigt att använda.

Finns det något alternativ? Det måste funka på 3G och Wifi därav lokalt som avstånd och hyffsat enkel setup

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-09 21:46

tråd om osx klient

Petition to create a desktop Air Video client for Windows/MAC OSX

länk till alfa klient

Main

OBS - på egen risk

• Medlem
  • Höganäs
  • 2011-03-10 09:36

Tack, ser intressant ut - finns det några andra alternativ? Programmet du länkade är ju inofficiell, ifall programmet överges så skulle jag åtminstone ha något alternativ.

1
Bevaka tråden