Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ATV2 - ett litet varnande finger

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2011-02-28 09:12

Köpte mig en ATV2 i helgen, allting fungerade precis som jag ville, förutom en, hyfsat viktig sak; bilden inverteras (i princip, den blir till största delen rosa) efter ca 20 min. Det enda som hjälper är att antingen sätta ATV i sleep och slå på igen, eller att att dra ut HDMI-kabeln och sätta i den igen.

Min farsa skaffade en ATV ett par veckor före mig och hade samma problem, men jag trodde att hans kabel var kass. Så var tydligen inte fallet.

Jag googlade lite och hittade denna tråden: Apple - Support - Discussions - HDMI Handshake problems every 20 - 30 ...

Det verkar som att ATV2 helt enkelt inte funkar så bra ihop med vissa Philips-TV-apparater (både jag och min far har det), även andra märken har tydligen problem med signalen.

Eftersom jag gillar ATVn är det bara att vänta på en firmware-fix, men jag jag tänkte att det är lika bra att informera om det hela här eftersom jag inte sett någon tråd om det. Finns det redan en diskussion om det här ber jag om ursäkt och hoppas att denna slinker in i den

Har likande problem med min ATV2 och plasma tvn LG60PK250. Startar jag upp båda samtidigt fungerar det fint, byter jag sedan kanal på tvn för att efter en stundbyta tillbaka till ATV2 får jag ingen bild, man hör att ljudet fungerar. En lustig detalj är att felet inte finns när jag köra XBMC, har de mer koll än Apple?

Även att få ATV2 att fungera med min HDMI swith LG HLS34S går inte, man ser i bästa fall Apple loggan en kort stund när ATV2 startar. Har testat billiga HDMI kabal och Supra samt swithen fungerar fint med PS3 och Mototra VIP 1963.

Störande!!

Jag tror att vi har diskuterat det här men det är inte helt lätt att hitta. Jag har samma problem med min Sony och det är framförallt Sony och Philips som jag har sett rapporter om.

Enligt alla rapporter så är det fixat i 4.3 men eftersom jag värderade XBMC högre än fixen så har jag avstått från att prova trots att jag har haft möjlighet att prova

Vet man om 4.3 till ATV2 kommer den 11?

Samma här, XBMC är mer prio att ha fungerande.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-08 17:11
Ursprungligen av andlin76:

Vet man om 4.3 till ATV2 kommer den 11?

Samma här, XBMC är mer prio att ha fungerande.

enligt dom builds som finns för atv så verkar det inte som 4.3 kommer.

Ursprungligen av studiox:

enligt dom builds som finns för atv så verkar det inte som 4.3 kommer.

Det som finns är en "a pre-release version of Apple TV (2nd generation) Software to be used for testing AirPlay with your iOS 4.3 apps" och efter vad jag trodde så skulle den fixa problemen med Philips och Sony. Men det verkar som att 4.3b1 fungerade bra men 4.3b2 sämre ur den aspekten.

Och just nu så finns det finns ingen GM för ATV:n så du har nog rätt

Fungerar perfekt på min Pioneer Kuro, så det nog budgetapparaterna som är problemet

Ursprungligen av @ndreas:

Fungerar perfekt på min Pioneer Kuro, så det nog budgetapparaterna som är problemet

Kör en ATV2 mot en Panasonic PX80E - Sveriges vanligaste plasmaTV skulle jag gissa, 8600 i inköp för två år sedan.

Så "budget" är nog inte problemet.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-03-10 01:25

Inga problem med min Samsung, 2 år gammal.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-03-10 08:52

Någon som vet om Apple kommer med fix för detta?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-03-10 09:03

Jag kör mina ATV1 och 2 genom en Marantz SR8002 och vidare till en Swedx och har inga problem med bilden.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-10 11:48

Dum fråga men hur lång är din HDMI kabel?

iOS 4.3 som finns ute nu ska lösa en del HDMI problem om man väljer RGB High under inställningarna. Någon som har testat och ser en förbättring?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-22 22:30

4.2.1 ute:

- TV compatibility: Addresses issues that may cause the screen to flicker or display incorrect color on some older TVs.
- Wake from sleep: Addresses an issue where Apple TV may not wake up from sleep.
- Audio: Addresses an issue where audio may not be heard on some TV models after switching from another input.
- Stability and performance: Apple TV Software Update 4.2.1 includes stability and performance fixes for Apple TV.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-22 22:32

Tackar, installerar nu...jag har inga problem med "flicker" däremot kan den bråka ibland när det gäller att väcka den från vila.

1
Bevaka tråden