Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Möjligt att få tillbaka raderade filer?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2011-03-10 11:58

Precis som rubriken lyder undrar jag om det är möjligt att få tillbaka raderade filer på min iPhone 4, det som jag är ute efter att få tillbaka är bilder & filmer.

(Firmware 4.01 är installerad på telefonen)

Tack på förhand!

//Philip

Om du inte har det på datorn så går det inte.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-10 12:07

Från en säkerhetskopia kanske?

Vilken prioritet pratar vi om, få tillbaka som "om det finns backup någonstans" eller få tillbaka som i "jag gör vad som helst för att få tillbaka dem".

Är det som i det senare fallet så förslår jag att du lägger ifrån dig telefonen och tar kontakt med någon expert. (finns säkert tips att få härifrån om vart man kan vända sig).

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2011-03-10 13:51

Vi pratar om "jag gör vad som helst för att få tillbaka det".

Jag har själv provat att köra med SSH via min Mac in i iPhonen för att skapa en avbild av hårddisken, vilket funkar. Men det går inte att mounta denna avbild så att man kan läsa av filerna pga att Apple inte tillåter detta (tyvärr). Så tänkte mest om någon visste ett sätt att gå runt denna säkerhet som Apple har satt upp, eller om det går att komma åt borttagna filer på något annat sätt?

Anledning till att denna säkerhet finns, för er som inte vet det är om telefonen tex skulle bli stulen, men det är min egna telefon som jag har att göra med här & inget stulet. I promise O:-)

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2011-03-13 23:32

Någon underbar själ som kan hjälpa mig med detta?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-14 07:18

En kompis hade själv samma problem för något halvår sedan. Han gjorde som på den här sidan:
Recovering lost iPhone data

"atomic hooligan" skriver:

I found a way to sort of mount the drive and consequently do a data recovery.

What i did was highlight the 'iphone-dump.img' and opened it with 'Disk Utility'. Inside of 'Disk Utility', I double-clicked the 'iphone-dump.img' icon and low and behold, it split into two drives, despite it giving me an 'Unable to attach 'iphone-dump.img' (no mountable file systems)' message at the same time.

I wasn't able to do much with it in 'Disk Utility' from there on, so I opened 'Data Rescue II' and it became available to scan as a 'Virtual Interface' called 'Apple read:write'. I performed a scan and was able to locate my missing photos. It took a while because there were several duplicates of older photos. I think this is because each time I've restored the phone from a backup, data has been placed in a different location on the hard drive. Therefore, it has not overwritten these very same photos that have been on most of my backups for some time.

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2011-03-14 16:05

Det är så där som jag har gjort, gått in i telefonen genom ssh & skapat en "iphone-dump.img". Men jag fattar inte riktigt vad han menar med "it split into two drives, despite it giving me an 'Unable to attach 'iphone-dump.img' (no mountable file systems)' message at the same time". Jag får upp samma meddelande om att det inte går att mounta, men det splittar sig inte i två filer & det går heller inte att söka igen något.. Blir ledsen på detta asså :'(!

Edit:

Fick ordning på det, men hittade inget av det som jag saknade. Fortfarande ingen lycka med andra ord (använde Data Rescue III)..

Senast redigerat 2011-03-14 16:40
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2011-03-18 21:54

Om vi säger att jag hade synkat min telefon med datorn, hur gör man då för att bläddra bland tidigare synkningar? Jag har en MacBook Pro med 10.6.6 & iTunes 10.2.1

Citat:

Om vi säger att jag hade synkat min telefon med datorn, hur gör man då för att bläddra bland tidigare synkningar? Jag har en MacBook Pro med 10.6.6 & iTunes 10.2.1

Jag lyfter den här lite för skulle själv vilja ha tillbaka en tidigare säkerhetskopiering

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-01 13:16

Hehe.

Ligger lite i samma sits!
Råkade återställa min telefon. Och kommer nu på att bilder osv är borta. Dock har den gjort säkerhets kopieringar men fins den infon med där?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-01 13:21

Svarar på min egna fråga här!

ett fin fint program som packar upp säkerhetskopior. Jag skickade 20 dollars direkt!

iPhone / iPod Touch Backup Extractor

1
Bevaka tråden