Jag har ett litet projekt på gång där man ska kunna skicka information till en sida samt kunna få information baserad på vart du är/gps.
Hur mycket tid kan det behövas för att utveckla en sådan app och hur mycket skulle det kosta?
Jag antar det är en iPhone-app?
Jag skulle vilja säga att det beror till välidgt stor del på hur gränssnittet mot användaren ska se ut? Är det mycket information ska användaren ska ange? Vilken typ av information? Ren text? Siffror? Urval från en lista? osv.
Ska informationen som baseras på GPS-positionen presenteras med en karta? Standard google-karta med möjlighet att se mer i en speciell vy?
Sidan som man ska skicka information till, är den klar? Hur ser gränssnittet ut där? Ska appen simulera en web-läsare?
Jag har gjort en liknande app och att få en enkel prototyp som fungerar hjälpligt går nog på ett par dagar, men som sagt det beror väldigt mycket på vilka svar ovanstående frågor får.
Kostnaden beror på vem som gör jobbet förstås. Svårt att uppskatta. Beror på om du står för arbetsgivaravgift och avlönar någon eller om du hyr in en konsult?