Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med iPhone i recovery läge

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kållered
  • 2011-03-11 20:46

Hallå!
Köpte en ny iphone idag en 3gs försäljaren sa att den var låst i recovery. Jag tog hem den och prövade om jag kunde fixa den. Jag har även en iphone 4, och en 3gs till. Efter att jag hållt på att försöka fixa iphonen ett tag bestämde jag mig för att sluta. Jag sätter i min andra 3gs för att uppdatera den, men den reagerar på exakt samma sätt som den andra 3gs och heter dess utom samma i itunes, den satte sig i recovery mode och när jag försökte uppdatera den fick jag error i slutet av installationen. Jag sätter då i min iphone 4 och ska pröva om det funkar med den, då händer samma sak med den! Recovery mode loop kan inte komma ur. Jag hittar ingen av dem i tiny umberella. Vad har hänt? Jag försökte med irecovery på den första 3gsen som jag köpte, flera gånger, har försökt med tiny umberella att sparka ut den ur recovery det funkar inte heller. Om försöker återställa telefonen i itunes får jag i slutet av installationen "1013 error". Hoppas någon kan hjälpa mig.

Var hemma hos en vän precis och prövade det där med iphone 4, samma sak!

Detta har jag prövat nu:
- Knapptryckningar (DFU mode etc.)
- iRecovery.
- Tinyumberella.
- Ta bort gs.apple.com raden i hosts.
- Återställa med itunes (Såklart)
- Flusha DNS, återställning med DFU mode.
/Robin

Senast redigerat 2011-03-13 00:24

Vad händer om du sätter dem i DFU mode istället?
(Google eller sök här för hur du gör detta)

• Medlem
  • Kållered
  • 2011-03-11 21:51

Har testat det också, går bara tillbaka till recovery mode. Dessutom om jag stänger av mobilen så sätter den på sig igen automatiskt när jag har sladden i, och DFU mode fungerar varken med eller utan sladd. Det finns inga konstiga virus som smittas från telefon till iphone eller datorn? Jag har en mac.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-03-11 23:04

Om du har kört TinyUmbrella har du fel i hosts-filen, fick jag lära mej igår
Men då borde det funkat hos din kompis...

• Medlem
  • Kållered
  • 2011-03-12 10:44
Ursprungligen av kenjon:

Om du har kört TinyUmbrella har du fel i hosts-filen, fick jag lära mej igår
Men då borde det funkat hos din kompis...

Jag prövade den metoden att ta bort gs.apple.com raden i hosts filen, starta om datorn och sedan återställa, och det med den fungerande 3gsen, jag får upp felmeddelande 1013. Alla 3 telefoner är likadana nu. Alla är fast i recovery.

Detta har jag prövat nu:
- Knapptryckningar (DFU mode etc.)
- iRecovery.
- Tinyumberella.
- Ta bort gs.apple.com raden i hosts.
- Återställa med itunes (Såklart)

Har ingen telefon alls nu :(.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-03-12 11:31

Är hostsfilen OK hos kompisen också?

• Medlem
  • Kållered
  • 2011-03-12 16:01
Ursprungligen av kenjon:

Är hostsfilen OK hos kompisen också?

Hon har aldrig haft någonting som har med jailbreaking eller liknande program installerat. Och datorn är helt ny samt att det är en windows inte mac. Kollade hostfilen och det var inga "gs.apple.com" rader överhuvud taget, så den var ok.

Jag har samma problem med min 3GS fast jag får error meddelande 1015 :/

Det går att få den i DFU även när den är i recoverymode. Jag orkar inte googla upp det, utan det får du göra på egen hand!

• Medlem
  • Kållered
  • 2011-03-12 22:16

Jag fick den i DFU läge och använde senaste Tiny umberella för att avsluta recovery, fungerade ej. Prövade sen Fix recovery, Fungerade inte heller. ireb skulle man ha libusb tror jag men då skall man kompilera själv tror jag, vet inte ens om ireb fungerar till 3gs dock, fanns bara 2g och 3g i listan.

Ursprungligen av RobinB:

Jag fick den i DFU läge och använde senaste Tiny umberella för att avsluta recovery, fungerade ej. Prövade sen Fix recovery, Fungerade inte heller. ireb skulle man ha libusb tror jag men då skall man kompilera själv tror jag, vet inte ens om ireb fungerar till 3gs dock, fanns bara 2g och 3g i listan.

Om du fick den i DFU skulle du ENBART återställa till 4.3.
Gör nu såhär: Kolla att du har nollat gs.apple.com i HOSTS-filen, se även till att du flushat din DNS så att det inte ligger kvar något gammalt i den. Sätt telefonen i DFU och kör restore i iTunes.

• Medlem
  • Kållered
  • 2011-03-13 00:22
Ursprungligen av PeeMaN:

Om du fick den i DFU skulle du ENBART återställa till 4.3.
Gör nu såhär: Kolla att du har nollat gs.apple.com i HOSTS-filen, se även till att du flushat din DNS så att det inte ligger kvar något gammalt i den. Sätt telefonen i DFU och kör restore i iTunes.

Det fungerade inte, flushade dns:en och hade den i DFU samma sak loop och 1013 error.

Ursprungligen av RobinB:

Det fungerade inte, flushade dns:en och hade den i DFU samma sak loop och 1013 error.

Har du testat allt som står här?

Update and restore alert messages on iPhone, iPad, and iPod touch

• Medlem
  • Kållered
  • 2011-03-13 10:37
Ursprungligen av PeeMaN:

Kanske inte allt men väldigt mycket :). Prövade att byta sladd också. Vet inte vad mer jag kan göra. Vem skall man kontakta comviq eller apple?

Ursprungligen av RobinB:

Kanske inte allt men väldigt mycket :). Prövade att byta sladd också. Vet inte vad mer jag kan göra. Vem skall man kontakta comviq eller apple?

Tveksamt att Apple eller Comviq hjälper dig efter att du har kört jailbreak i telefonen. Enligt Apple så bryter du din garanti när du har valt att kringgå begränsningarna i iOS och därmed ligger det på dig att bevisa att eventuella skador eller fel inte har uppkommit på grund av handhavande eller användningsfel.

• Medlem
  • Kållered
  • 2011-03-13 15:31
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Tveksamt att Apple eller Comviq hjälper dig efter att du har kört jailbreak i telefonen. Enligt Apple så bryter du din garanti när du har valt att kringgå begränsningarna i iOS och därmed ligger det på dig att bevisa att eventuella skador eller fel inte har uppkommit på grund av handhavande eller användningsfel.

Jag har inte använt jailbreak på någon av telefonerna har bara använt verktygen för att få ur telefonerna ur recovery mode. Att jag har köpt en telefon och sedan kopplar in den till datorn och den telefonen gör så att alla andra iphones jag kopplar in till datorn går in i recovery läge. Läs ovanstående text.

Senast redigerat 2011-03-13 16:36

Ingen som vet hur det går att lösa? Den verkar ha installerat ios 4.3 men kommer bara 1015 upp o den går in i recovery booten igen!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-12 20:25

Spännande problem Har du testat iReb samt senaste TU?

Btw, 1015 betyder att nedgraderingen lyckades så du är nästan hemma. Nästan.

Men jag vill inte nedgradera :P. Min lur var ej jailbreakad och jag skulle uppdatera till 4.3 men sen sket det sig...

• Medlem
  • Kållered
  • 2011-03-13 19:06

Finns det inget jag kan göra? Detta är ju löjligt, vad kan det vara som har hänt? Min iphone 4 är helt ny. Har det smittats på något sett. Är det ingen annan som har varit med om liknande problem?

Ursprungligen av RobinB:

Finns det inget jag kan göra? Detta är ju löjligt, vad kan det vara som har hänt? Min iphone 4 är helt ny. Har det smittats på något sett. Är det ingen annan som har varit med om liknande problem?

Lämna in telefonen, helt enkelt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-13 19:23

Det verkar på mig som det inte är fel på telefonerna, jag menar - vad tror du oddsen är att TRE iPhones rasar på en och samma gång? Byt dator, byt till (orginal) USB-sladd och en fräsch iTunesinstallation så löser du detta

1
Bevaka tråden