Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

byta dator för min iphone

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det svårt att byta 'synk'-dator för sin iphone?
På nuvarande sync-dator ligger ju en massa appar och musik man köpt på iTunes.

Nu är iMacen på reparation (igen) och jag tycker det vore piffigt att låta macbooken få dra sync-lasset istället.

Är det bara att plugga in iphonen och trycka på Synk-knappen?

/mvh David S

• Medlem
  • Värmdö
  • 2011-03-11 21:34

Du kan överföra inköp till Macbook från iPhone innan synk. Däremot kan man bara synka musik från ett bibliotek i taget. Applikationer kan man alltid tanka ner flera gånger. Glöm inte att auktorisera din dator i iTunes.
Aktiverar du hemmadelning sen så kan du föra över musik och applikationer mellan datorerna för att sen synka.

Det är bara att du synkroniserar mot din Macbook. Däremot så kommer iTunes att tvinga dig att radera allt befintligt innehåll. Det är dock inget problem om du har allt du vill ha på min andra dator.

Jetwash beat me to it.

Tack för hjälpen!
Men jag är inte ända framme än....
När jag nu synkad och auktoriserat iphonen på macbooken så kollar jag i iTunes efter installerade Appar. Alla appar är utgråade och synkningsrutan är urbockad. Om jag kryssar i den varnas jag för att alla appar på iphonen kommer försvinna och ersättas med de som finns på macbooken - nämligen inga appar alls.
Hur löser man den här detaljen?

/er David

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-03-12 10:27

Har du högerklickat på iPhonen i iTunes och valt Överför inköp?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-03-12 10:54
Ursprungligen av kenjon:

Har du högerklickat på iPhonen i iTunes och valt Överför inköp?

Överförs även all användardata i apparna till datorn? Jag är lite nojig med att börja synka appar, jag vill ju inte bli av med alla stjärnor i Angry Birds.

Flytta över hela iTunes-mappen till den nya datorn. Då kan du använda ditt gamla bibliotek.

skit också!
Det gick ju naturligtvis på sämsta tänkbara sätt.... nä nu överdrev jag en smula.
jag har nu en bråkdel av mina appar på macbook och iphone.
Vet någon var i Finder apparna ligger så jag manuellt kan lyfta över dom från iMacens backupdisk?

Ursprungligen av David Slättne:

skit också!
Det gick ju naturligtvis på sämsta tänkbara sätt.... nä nu överdrev jag en smula.
jag har nu en bråkdel av mina appar på macbook och iphone.
Vet någon var i Finder apparna ligger så jag manuellt kan lyfta över dom från iMacens backupdisk?

~/Music/iTunes/iTunes Media(eller iTunes Music vid äldre installation)/Mobile Applications.

Ursprungligen av EricBradley:

~/Music/iTunes/iTunes Media(eller iTunes Music vid äldre installation)/Mobile Applications.

Tack!
Straxt efter det jag frågade fick jag den briljanta iden att högerklicka på en app i iTunes och kom till samma resultat

Tack!
Straxt efter det jag frågade fick jag den briljanta iden att högerklicka på en app i iTunes och kom till samma resultat

Härligt att höra!

...Men inte fan hjälpte det.
Jag har 305 appar (ja det är mycket skit där som jag inte vill ha) i app-mappen endast 30 av dessa erkänns av iTunes på macbook'en.
Hur ska jag göra för att få macbooken att å fatta att det är mina appar som jag rätteligen betalt för?

Dra från Finder och släpp i iTunes fönstrets Bibliotek.
Men det lättaste är ju att dra hela iTunesfoldern från dator till dator!

...dra hela iTunesfoldern från dator till dator!

... och jag glömde!
Dra även dina backupfiler till den nya datorn:
~/Library/Application Support/MobileSync

... och jag glömde!
Dra även dina backupfiler till den nya datorn:
~/Library/Application Support/MobileSync

Men om det här nu funkar, vilket det ser ut å göra... (ta i trä), så genereras det val ganska snart en ny färsk backupfil på macbooken? (och i väntan på det har jag ju iMacens backupper att hämta ifrån)

Men om det här nu funkar, vilket det ser ut å göra... (ta i trä), så genereras det val ganska snart en ny färsk backupfil på macbooken? (och i väntan på det har jag ju iMacens backupper att hämta ifrån)

Det fungerar nog bra men det tar lite längre tid.

1
Bevaka tråden