Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra inställningar beroende på var man är?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-03-10 21:15

Skulle vilja ha en app som gör så jag slipper slå in koden när jag låser upp skärmen då jag är hemma. Den kanske kan känna av det på SSID t.ex. och kanske även kan ändra skärmtimeout när jag är hemma... Någon som vet en sådan app?

Till Androidfinns en som heter "Setting profiles" som kan ändra massot av indtällningar beroende på massor av olika saker...

Hoppas på era kloka huvuden och tackar på förhand!
//Splix

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-10 21:24

Du kan skapa profiler med jailbreak, dock stöds inte just den funktionen du nämner med passcode.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2011-03-10 21:25

Ok.. Hur skapar man det? Finns det någon bra sida för sådant man kan göra när man jailbreakat?

Synd att man måste jailbreaka för funktioner som man är van vid i sin telefon... (android)

Ursprungligen av =JoNaZ=:

Synd att man måste jailbreaka för funktioner som man är van vid i sin telefon... (android)

Två olika system. Det är ingen som har tvingat dig att köpa en iPad.

Klart man skulle bli påhoppad för ett sånt inlägg bara för detta är ett apple forum. Jag köper det som är bäst. Den bästa telefonen var iphone. Så då hade jag 2st iphones. Nu är android bästa telefonen så nu kör jag Nexus One. Laptop är en macbook pro för att apple gör bra laptops. Den stationära är ingen mac utan hemmabygge med linux på.

Ipad köpte jag för det är den bästa läsplattan just nu. (Visst den har sina brister som allt annat) Om det finns bättre med android eller annat när min ipad börjar bli gammal så köper jag självklart ingen ny ipad utan det som är bättre.

Jag tycker fortfarande det är synd att man behöver jailbreaka för så basic funktioner i en enhet

Ursprungligen av =JoNaZ=:

Klart man skulle bli påhoppad för ett sånt inlägg bara för detta är ett apple forum. Jag köper det som är bäst. Den bästa telefonen var iphone. Så då hade jag 2st iphones. Nu är android bästa telefonen så nu kör jag Nexus One. Laptop är en macbook pro för att apple gör bra laptops. Den stationära är ingen mac utan hemmabygge med linux på.
Ipad köpte jag för det är den bästa läsplattan just nu. (Visst den har sina brister som allt annat) Om det finns bättre med android eller annat när min ipad börjar bli gammal så köper jag självklart ingen ny ipad utan det som är bättre.
Jag tycker fortfarande det är synd att man behöver jailbreaka för så basic funktioner i en enhet

Varför måste folk konstant säga att det är påhopp om man konstaterar att ingen är tvingad att köpa en enhet med iOS? Du har varit registrerad på 99mac sedan 2004, så du borde veta bättre än att påstå något sådant.

Om iOS inte har en funktion som du verkligen anser dig behöva så är inte iOS något för dig. Hela diskussionen om att "knäcka" Apples begränsningar är oerhört löjlig. Likaså är kritiken som säger att man behöver "knäcka" iOS för att det ska få grundläggande funktioner. Ingen har någonsin stått och tvingat någon att köpa en iPhone eller en iPad. Get over it. Det finns valfrihet på marknaden.

Nu är vi väldigt långt bort från trådens ämne. Jag föreslår att vi återgår till det.

1
Bevaka tråden