Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte komma åt bilder i iOS 4.3

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-13 16:03

Efter uppdatering till iOS 4.3 så kan jag inte längre komma åt kamerarullen i Bild-appen. Jag kommer åt en del bilder genom att gå via geografiska platser, men om jag väljer album så går kamerarullen inte att välja. Den kommer upp med rätt antal bilder, men den blir aldrig valbar utan scrolla upp i överkanten på skärmen och täcks av "Album"-rubiken.

Bäst att säga att jag sökt i forum och på nätet och är ledsen om svaret redan finns här i en tråd. Detta då det vanligaste svaret här brukar bli en tråkig kommentar av denna karaktär... O:-)

Jag antar att du provat att bara starta om telefonen, eller göra återställning?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-03-13 17:31

En omstart kommer (antagligen) hjälpa dig. En kompis visade upp samma sak på sin telefon igår.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-14 12:06

En omstart fixade problemet. Naturligtvis borde jag ha provat detta, men man luras ju lite av att telefonen synbarligen startar om ganska mycket av sig själv under uppdateringen.

Vid varje uppdatering har jag vart med om att iPhonen vill indexera om kamerarullen.
Vid ngn update ställde det till problem om man hade för många foton i sin rulle.

Då fick man bara svarta rutor när man valde en bild, och strul med antal bilder osv
Lösningen då, för en del, var att ansluta telefonen till "bildinsamling", tanka över och radera.
Sedan starta om luren.

Jag kan inte ladda upp bilder från kamerarullen via FaceBook längre sen 4.3, mysko.

Ursprungligen av Chaosstar:

Jag kan inte ladda upp bilder från kamerarullen via FaceBook längre sen 4.3, mysko.

Vid en tidigare update så fallerade det att skicka upp en screendump - de blir ju i PNG...
Bild skulle ju vara i JPG enligt mupparna som gör FB-appen.

Frugan (som har FB) fixar skicka upp bilder till FB, hon kör 3GS, 4.3

Ursprungligen av Goflorp:

Vid en tidigare update så fallerade det att skicka upp en screendump - de blir ju i PNG...
Bild skulle ju vara i JPG enligt mupparna som gör FB-appen.

Frugan (som har FB) fixar skicka upp bilder till FB, hon kör 3GS, 4.3

Jag kör iPhone 4a nu och har testat en massa, men ingen lycka, verkar inte spela någon roll om jag tar från kamerarullen eller ta bilder direkt i FB.
Lagom irriterande, är en av de saker jag gör ofta med mobilen, laddar upp bilder via FB.

Tog bort och körde in FB tre gånger med lite omstarter av telefonen mellan. Och nu funkar det.
*glad*

1
Bevaka tråden