Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra nätbutik inom EU som säljer fotoutrustning till lägsta pris?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är sjukt sugen på Fujifilm Finepix X100 som släpps i mars. Rekommenderat pris blir 11995 SEK. Funderar på om det går att spara några kronor här. Finns det någon bra nätbutik inom EU (så man slipper tullavgifter) som säljer fotoutrustning till lägsta pris? Jag känner till Technikdirekt.de men inga andra.

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-13 10:24

Tror han syftade på nån affär som INTE hade återförsäljare i Sverige, såsom Thomann för audio. För med pixmania lär du inte komma ett öre billigare undan.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2011-03-13 11:27

CameraNU.nl brukar vara billigare än de svenska nätbutikerna.

7.600kr på B&H Photo Video i New York:
Fujifilm Finepix X100 Digital Camera 16128244 B&H Photo Video

Finns flygbiljetter för 3945kr på Kayak.com STO-NYC så du får resan på köpet och samtidigt besöka världens bästa Fotobutik

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-14 11:57
Ursprungligen av Björnström:

7.600kr på B&H Photo Video i New York:
Fujifilm Finepix X100 Digital Camera 16128244 B&H Photo Video

Finns flygbiljetter för 3945kr på Kayak.com STO-NYC så du får resan på köpet och samtidigt besöka världens bästa Fotobutik

Du menar Yodobashi i Akihabara, Tokyo, eller möjligen Map Camera i Shinjuku, Tokyo?

Ursprungligen av PenDragon:

Du menar Yodobashi i Akihabara, Tokyo, eller möjligen Map Camera i Shinjuku, Tokyo?

Ja, med tanke på hur illa det är i Japan nu så lär du få billiga resor till Tokyo. Dock är flertalet kamerafabriker förstörda så priserna och utbudet av produkter kanske stramas åt ett par veckor nu.

Ursprungligen av PenDragon:

Nä, B&H Photo Video är utan tvekan bäst i världen. Och ja - jag har varit i Tokyo:
Martin Bjrnstrm Reseguide

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-14 22:33
Ursprungligen av Björnström:

Nä, B&H Photo Video är utan tvekan bäst i världen. Och ja - jag har varit i Tokyo:
Martin Bjrnstrm Reseguide

Och jag i min tur har bott där i några år Sen nämnde jag som bekant även Map Camera i Shinkan.

Tack, kul att tråden vaknade efter en månad

Har kollat på lite olika alternativ.

Det är lockande att beställa från USA där priset är väldigt lågt. Men nätbutikerna där (B&H, Amazon) har blivit alldeles för smarta och lägger på både svensk moms och tull mm. Priset blev nästan det samma som i Sverige och här hemma får man med en väska värd 1495 kr på köpet. Jag skulle kunna skicka den till en kompis i USA och låta honom packa om den, men risken finns ju då att den fastnar i tullen eller blir skadad i frakten. Sedan måste man kolla upp hur det är med laddare och garanti.

Därför hamnade jag i EU. Allt går rätt till och ingen större risk för strul. Har VAT-nummer och betalar ingen moms. Har kollat upp en massa EU-butiker som det tipsats om på andra forum, men hade hittils inte lyckats hitta någon som lagt in kameran i systemet (den är ju inte släppt än), så 7391 kr från CameraNU låter väldigt bra!

Kameran skulle komma till Sverige vecka 12, men pga jordbävningen är leveransen uppskjuten. En värdslig sak i sammanhanget förstås.

Ursprungligen av Mutant:

Tack, kul att tråden vaknade efter en månad

Har kollat på lite olika alternativ.

Det är lockande att beställa från USA där priset är väldigt lågt. Men nätbutikerna där (B&H, Amazon) har blivit alldeles för smarta och lägger på både svensk moms och tull mm. Priset blev nästan det samma som i Sverige och här hemma får man med en väska värd 1495 kr på köpet. Jag skulle kunna skicka den till en kompis i USA och låta honom packa om den, men risken finns ju då att den fastnar i tullen eller blir skadad i frakten. Sedan måste man kolla upp hur det är med laddare och garanti.

Därför hamnade jag i EU. Allt går rätt till och ingen större risk för strul. Har VAT-nummer och betalar ingen moms. Har kollat upp en massa EU-butiker som det tipsats om på andra forum, men hade hittils inte lyckats hitta någon som lagt in kameran i systemet (den är ju inte släppt än), så 7391 kr från CameraNU låter väldigt bra!

Kameran skulle komma till Sverige vecka 12, men pga jordbävningen är leveransen uppskjuten. En värdslig sak i sammanhanget förstås.

BH drar inte moms eller tull om du väljer att inte låta dem göra det, det är en service* de erbjuder (att de fixar moms och tull).
Jag handlar uteslutande på BH, dels för att det är världens bästa fotobutik som alltid har "allt" hemma (alla som varit där vet att det stämmer ) och dels för att det går så snabbt att få det levererat. Jag beställde en pryl nu i torsdags kväll, levereras till dörren i morgon (måndag).

*du åker förstås på moms och tull när det levereras, betalas till transportören.

Ursprungligen av akerstrom:

BH drar inte moms eller tull om du väljer att inte låta dem göra det, det är en service* de erbjuder

Aha, såg aldrig något alternativ när jag testade, men det stämmer säkert om du säger det.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2011-03-14 23:00

Jag handlade ett par gånger från B&H i slutet av 90-talet. Speciellt lite udda saker som ibland hade ett pris 3x här i Sverige. Jag brukade välja expressfrakt. Det blev ingen moms eller tull då... tullverket hann väl inte med.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2011-04-02 21:22

Jag tänkte köpa mej en ny digitalsystem.
Närmare bestämt en nikon d7000.
Som i Sverige ligger på ca 10 000 kr.
Ska bara köpa huset.
Men så kom jag på att köpa från USA kanske kan vara aktuellt då dollarn ligger väldigt lågt.
Men det kanske tar ut sig på frakt, moms och tull?
Någon som kan rekomendera nÅgon sida?
Ska kika på B & H som ni skrev om innan tänkte jag.

Kolla även Adorama i USA. Bra service.

Tull och moms riskerar du alltid om du handlar utanför EU. Fästmannen gjorde ett sjukt kap på Focus on Imagine i Birmingham (England) i början av mars, han köpte en Canon 1D mk IV (sprillans ny) för kring 28 000 kr, mot de närmare 42 man får betala här i Sverige. Momsat och klart.

Beställde från CameraNu.nl för ett bra tag sedan och nu är den äntligen skickad. Ett par månader extra tog det jämfört med det ursprungliga lanseringdatumet. Ska bli väldigt spännande att testa kameran, har inte sett den i verkligheten.

1
Bevaka tråden