Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra layouten på tangentbordet?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En länge irritationsmoment som jag har haft och passar på att fråga nu när jag fick min förra tråd besvarad...

Är det bara jag som råkar väldigt ofta oavsikligt trycka på Enterknappen när man istället vill trycka på mellanslagsknappen? Väldigt svårt när man försöker skriva lite snabbare med bägge tummarna och är rätt så störande att radbryta flera gånger mitt i meningen

Det finns olika teman som gör om stilen/grafiken, men finns det även så att man kan göra om knappsatserna?

Förslagsvis räcker det bara att minska storleken på enterknappen till sama storlek som backspaceknappen ovan. Detta skapar en större mellanrum mellan mellanslags- och enterknappen, vilket borde göra det svårare att oavssiktligt missa mellanskagsknappen med högertummen.

Tack

Förslag

Nope, finns inget sånt. Behöver du ha flera layouter? Om inte, stäng av så du bara har svenska så finns inte problemet.

Skriva i landskapsläge istället?

Har samma problem, men tycker också att man ofta kommer åt "N"-knappen när man ska göra mellanslag. Sjukt störigt.

• Avstängd
  • 2011-03-14 19:04

Har väl inte exakt samma problem, men ofta när jag skriver sms och eftersom jag använder pekfingret att skriva med, så händer det ofta att jag kommer åt "Skicka" knappen med nån av dom andra fingrarna... rätt irriterande ibland

1
Bevaka tråden