Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

KIA Rio + iPhone 4

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Någon som äger en KIA (Rio) o har köpt deras kabel man kan använda till iPod/iPhone?

Den ser ut så här:
http://www.amazon.co...e/dp/B003UBGAN2

Fungerar den med iPhone 4?

Din länk fungerar tyvärr inte.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-03-14 18:39

Det ser ju ut som en vanlig USB för laddning, och en 3.5 mm för ljudet. Så visst funkar det....

Ursprungligen av kenjon:

Det ser ju ut som en vanlig USB för laddning, och en 3.5 mm för ljudet. Så visst funkar det....

Ja meningen med denna kabel är att man ska få upp all info i radiodisplayen i KIA'n...DET måste fungera...att den bara laddar o låter duger inte...Jag behöver någon som testat med en iPhone 4 o "helst" en KIA Rio

Jag använder en liknande kabel (som jag köpte på ebay) och det fungerar jättebra!

• Medlem
  • Harestad
  • 2011-03-14 22:02

Jag har en iPhone 3GS och en Kia Ceed med exakt den kabeln. Det funkar klockrent, så det borde det göra med iPhone 4 också.

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-15 08:22

Har du läst recensionerna på amazon? Där står att iphone 4 har testats och fungerar att styra från ratten och få informationen på skärmen. Men när du ansluter iphonen så kommer det ett felmeddelande på iphonen att tillbehöret är inte kompatibelt med iphone 4. Kan ignoreras fungerat i alla fall.

Vill du ha 100% svar ring KIA och fråga vad deras kabel kan och köp den istället.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Har du läst recensionerna på amazon? Där står att iphone 4 har testats och fungerar att styra från ratten och få informationen på skärmen. Men när du ansluter iphonen så kommer det ett felmeddelande på iphonen att tillbehöret är inte kompatibelt med iphone 4. Kan ignoreras fungerat i alla fall.

Vill du ha 100% svar ring KIA och fråga vad deras kabel kan och köp den istället.

//Rob

Tro mig, jag har RINGT hundra ggr!...ingen ger mig ett vettigt svar..."ja den funkar med min 3G iaf o iPod"....jag har en iPhone 4!!!!! "ja jag vet inte, ring våran verkstad"...gör man det så får man "äh hmmm..ja du"....därför frågar jag här i hopp om att någon har just en Rio...det är skillnad på modellerna oxå..

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-16 00:10
Ursprungligen av GeeFourMan:

Tro mig, jag har RINGT hundra ggr!...ingen ger mig ett vettigt svar..."ja den funkar med min 3G iaf o iPod"....jag har en iPhone 4!!!!! "ja jag vet inte, ring våran verkstad"...gör man det så får man "äh hmmm..ja du"....därför frågar jag här i hopp om att någon har just en Rio...det är skillnad på modellerna oxå..

Jag visste inte att KIA har så dålig kundtjänst. Prova att åka till en KIA återsäljare om du har någon i närheten och prova kabeln.

//Rob

• Medlem
  • Harestad
  • 2011-03-15 23:32

Verkar inte som att någon här har den combon. Det snabbaste sättet att få svar är nog att åka till en Kia-handlare och testa själv.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-03-16 11:58

Öppet köp?

Ja nu har jag pratat med verkstaden i Västerås....kabeln finns o kostar 895:- + moms!....SURE!!!!....

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-04-29 22:56
Ursprungligen av GeeFourMan:

Är det en som passar i sådan här kontakter?
Fungerar det bra?

Bilden här visar en Cee'd som jag funderar på.

• Avstängd
  • 2012-04-30 08:15

Den till Hyunday som egentligen är samma tillverkare går på +500:- ...hutlöst för en sådan kabel tycker jag, så det blir en från Amazon

1
Bevaka tråden