Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fast i återställning (iPhone 3GS)

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-13 18:25

Jag har ett jätteproblem med min iPhone 3GS. Jag skulle idag uppdatera till iOS 4,3 från den tidigare varianten som jag har jailbreakad. Jag tycker mig ha ganska bra koll på teknik och jailbreak i övrigt men det här kan jag inte lösa.

När jag skulle uppdatera sa iTunes att det inte gick med min enhet. Då tänkte jag göra en fabriksåterställning för att sedan uppdatera till 4,3. Nu har jag dock stannat mitt i mellan och inget jag försöker fungerar.

Jag har testat återställning i DFU-mode, Tinyumbrella, redsn0w, pwnage tool. Hittar inga bra svar på forum och nätsidor.

Vad jag nu är ute efter är en TOTAL återställning så telefonen är som när den kom från fabriken. Är detta möjligt eller är jag helt körd?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-13 21:17

Redigera din HOSTS-fil. Sök efter HOSTS i forumet så ser du vilken rad du ska radera

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-13 22:36

Vad är det jag ska göra i hosts-filen? Jag hittar den i /etc. Ska filen ändras eller raderas?

När det är gjort ska jag återställa som vanligt i iTunes eller bör det vara i DFU-mode? Ska jag återställa med filen som iTunes-laddat ner eller en fil jag har på hårddisken? Alltså med ALT-återställning?

Eller ska annat program användas för att lyckas?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-14 08:50

Du skall redigera bort raden 74.208.10.249 gs.apple.com från din HOSTS-fil, du får googla efter hur du skall göra för det har tagits upp många många gånger nu.

När detta är gjort klickar du på återställ, låt iTunes sköta jobbet.

Jag har samma problem och jag har tagit bort den raden men det går ändå inte. Nåt annat man kan göra?

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-16 19:06
Ursprungligen av MrParanoid:

Jag har samma problem och jag har tagit bort den raden men det går ändå inte. Nåt annat man kan göra?

Samma problem as in "fast i återställningsläge"?

Ursprungligen av zappee:

Samma problem as in "fast i återställningsläge"?

Ja, den me den jävla itunesloggan. Jag skulle uppdatera från 4.2.1 till 4.3 men så hamnade den i den loopen och jag får 1015 felet hela tiden

Har du prövat lägga in en custom ISPW och återställa med den?

Men det ska väl gå och uppdatera utan att behöva jailbreaka sin lur? :S

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-16 22:32

Har du använt tinyumbrella någon gång så ändras host filen och iTunes kan inte förbinda sig till Apples server och man får ett fel meddelandet.

//Rob

Jag använde tinyumbrella EFTER att uppdateringen misslyckades....

Jag har också problem,jag sitter och försöker hjälpa en kompis att få igång hans iphone 3Gs som påstås ej varit jailbreakad.
Återställer jag i iTunes så får jag error 1015 och jag har testat TinyUmbrella för att kasta ur den ur recovery läge men icke.
Sen har jag testat att köra med Ireb och fått den att hamna i så kallad pwned DFU-state och uppdatera med en custom fil men då får jag error 3194.
Jag har editerat Host filen men det har inte heller hjälpt.
Är det någon som har några ideér?

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-19 01:12
Ursprungligen av Mrcabelguy:

Jag har också problem,jag sitter och försöker hjälpa en kompis att få igång hans iphone 3Gs som påstås ej varit jailbreakad.
Återställer jag i iTunes så får jag error 1015 och jag har testat TinyUmbrella för att kasta ur den ur recovery läge men icke.
Sen har jag testat att köra med Ireb och fått den att hamna i så kallad pwned DFU-state och uppdatera med en custom fil men då får jag error 3194.
Jag har editerat Host filen men det har inte heller hjälpt.
Är det någon som har några ideér?

Vad försöker du göra?
Nedgradera eller?

Jag satt fast kom inte in i telefonen men jag har blivit avhjälpt genom denna guide:
Guide: Åtgärda iTunes error 1015 | iPhoneguiden.se

1
Bevaka tråden