- kainen
- Medlem ●
- Täby
Nej, jag använder inte något fodral till min iPhone 4. Till min iPhone 3G använde jag ett skydd när jag var på mitt förra jobb då det fanns mycket metallspån som kunde skada telefonen väl mycket. Annars ser jag små repor på telefonen som något naturligt och det gör mig inte så mycket.
Har haft min 3G sedan den släpptes (snart tre år). Har aldrig haft något fodral, men i början hade jag skyddsfilm. Sedan ett år har jag ingenting. Jag tycker att den står emot riktigt bra. Har den alltid i byxfickan. Visserligen blir det vissa repor, men inget som stör.
Har haft iPhone sen 07, hade skal ett tag på en 3G, men det var för att den höll på att falla isär. i4'an har jag invisble shield, tycker även det är fult så tar nog av det snart.
Skal = fult och gör iP klumpig
Nej, min iPhone4 är perfekt som den är och jag vill inte att den ska bli tjockare - inte en millimeter. Den är också väldigt vacker och detta är av största vikt. Hade jag en Harley Davidson - eller en Ferrari - så skulle jag inte heller dra på en kondom på dom - vare sig den är färgad eller transparent. :-D.
Värderar man design högt så sätter man inte på ett skydd på en iPhone. Det går bara inte. Visst - en lur slits...men det är ju förbrukningsvaror - inte Velázquez-målningar vi snackar om. Det är trots allt extremt massproducerade industrimojänger. Sådant där som skeppas på pallvagnar. I miljoner. Och lurarna är gjorda i the state of the art-material. Tål en hel del...dom är designade för att inte behöva skydd. Dom håller bra i åtminstone 4-5 år och längre än så lever dom ändå inte p.g.a. den snabba utvecklingen.
Dom som skiter i design och tänker på andrahandvärdet - säljer lurarna direkt det kommer nytt - ska givetvis köra med skydd. Det är ju logiskt. Håller man inte med Jobs/Ive - och nästan alla på jorden som diggar design/formgivning - om vad som är vackert - utan tycker att luren blir snyggare med ett specifikt skydd; ja, då är det ju också helt logiskt att klämma på ett. Det skulle jag också göra.
Har både fodral och skyddsfilm till min iPhone4. Min förra 3G hade jag i byxfickan och tillsammans med bös och ibland nycklar blev den repad till oigenkännlighet. Dessutom spräckte jag skärmen på den och GPSen slutade fungera, kanske som ett resultat av långvarig misshandel.
Så nu vill jag inte ta risken att 4:an ska gå samma väg...
Är på min tredje iPhone, en 4a. Aldrig använt skal innan men till 4an valde jag ett Incipio Feather för att skydda baksidan i glas samt kameralinsen när jag lägger telefonen på bänkar, bord och dylikt. Linsen ligger ju plant mot ytan annars, vilket inte var fallet med gamla 3G'n jag hade.
iP4 + gummifodral, typ som en bumper men med en hård glatt baksida. Tillräckligt lite gummi för att den inte ska fastna i jeansfickan när man tar upp den. Tillräckligt mycket gummi som sticker ut fram och baksida så att den inte glider iväg när man lägger telefonen på riskabla ställen som toastolsryggstödet...
Jag ratade allt vad skyddsfilmer och fodral under tiden jag hade min 3G, sedan föll den lite olyckligt en gång och skärmen sprack. Passade på att byta upp mig till en 3Gs som var det som fanns då och sedan dess har jag haft ett läderfodral som jag stoppar ner telefonen i, som iPod-strumpan fast betydligt snyggare enligt min mening. Jag slipper förstöra designen på telefonen genom skal eller andra skydd och har dessutom något att lägga telefonen på när jag inte har den i fickan eller i dockan hemma.
Tycker att skyddsfilm på glaset förtar känslan när man använder den faktiskt. Och hade inte problem med min iPod touch och har inte haft problem med min 3GS, inga repor.
Hade ett silikon-skin på min 3GS ett tag, men tyckte den blev för stor och friktionen gjorde den för meckig att ta upp ur fickan. Så nu kör jag helt utan skydd och tycker inte att det är ett problem. Ser fortfarande fräsch ut.