Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har du fodral på din iPhone?

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Täby
  • 2011-03-16 08:03

Använder du fodral till din iPhone?

Varför / Varför inte?

Specifika fodral och tillbehör diskuteras här: Tillbehör

Senast redigerat 2011-03-16 10:52

Nej, har haft iPhone sedan 2008, både 3G, 3GS och 4, aldrig använt fodral. Har förvisso den där bumpern som alla fick till iPhone 4, men har bara använt den vid ett par tillfällen, t ex när jag flyttade.

Nej, jag har inget fodral till min iPhone 4, men jag har ett Gelaskin. Jag hade fodral på min 3G/3GS för jag hade problem att hålla dem med mina torra händer, de blev hala som tvålar mot min hud.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2011-03-16 08:17

Nej, jag använder inte något fodral till min iPhone 4. Till min iPhone 3G använde jag ett skydd när jag var på mitt förra jobb då det fanns mycket metallspån som kunde skada telefonen väl mycket. Annars ser jag små repor på telefonen som något naturligt och det gör mig inte så mycket.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-16 08:17

Bumper. Hade helst velat slippa men i4an är hal och jag har haft problem med droppade samtal

• Medlem
  • Trondheim
  • 2011-03-16 08:19

Har för mycket skit och prylar i mina byxor så jag tycker fodral är en simpelt sätt att hålla telefonen fräsch lite längre. Men jag tycker det är viktigare med skyddsfilm på skärmen är skydd på baksidan.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-03-16 08:27

I början hade jag ett genomskinligt skal som satt på min iPhone4 jämt, men när jag upptäckte att det kom in skräp innanför som repade baksidan bytte jag till ett heltäckande läderfodral istället.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2011-03-16 08:27

90 % av tiden har jag inte fodral på min 4:a. Ska jag göra något speciellt som kan innebära större risker för luren brukar jag slänga på ett skydd.

• Avstängd
  • Överallt
  • 2011-03-16 08:43

Inget skal, ingen skyddsplast på skärmen. Varken på min 4 eller 3GS.

• Avstängd
  • International user
  • 2011-03-16 08:47

Jag har faktisk en Apple-Socka på min 4:a. En lila som jag haft sedan min första gråa iPod Nano. Behövs egentligen inte, men det har blivit en vana.

• Medlem
  • Umeå
  • 2011-03-16 08:55

Har haft min 3G sedan den släpptes (snart tre år). Har aldrig haft något fodral, men i början hade jag skyddsfilm. Sedan ett år har jag ingenting. Jag tycker att den står emot riktigt bra. Har den alltid i byxfickan. Visserligen blir det vissa repor, men inget som stör.

Jag tycker faktiskt att mitt Gelaskin är ganska häftigt så jag postar en bild.

• Medlem
  • Täby
  • 2011-03-16 09:33

Ganska jämt än så länge... jag har inget skydd till min, jag tycker att den är så snygg så att ett skal mest förstör utseendet på telefonen. (Har en 4a).

Har aldrig haft skal på mina iPhones, kommer inte ha heller.

Har dock en skyddsfilm på baksidan.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-16 11:30

Inget skal på min iPhone 4. Ingen skyddsfilm heller. Använder en annan mobil när jag tränar (svettiga femtimmarspass på cykel t.ex.) eller paddlar kajak och sånt.

SGP iPhone 4 Skin Guard i kombination med Apples bumper.

Har haft iPhone sen 07, hade skal ett tag på en 3G, men det var för att den höll på att falla isär. i4'an har jag invisble shield, tycker även det är fult så tar nog av det snart.

Skal = fult och gör iP klumpig

Nej, min iPhone4 är perfekt som den är och jag vill inte att den ska bli tjockare - inte en millimeter. Den är också väldigt vacker och detta är av största vikt. Hade jag en Harley Davidson - eller en Ferrari - så skulle jag inte heller dra på en kondom på dom - vare sig den är färgad eller transparent. :-D.
Värderar man design högt så sätter man inte på ett skydd på en iPhone. Det går bara inte. Visst - en lur slits...men det är ju förbrukningsvaror - inte Velázquez-målningar vi snackar om. Det är trots allt extremt massproducerade industrimojänger. Sådant där som skeppas på pallvagnar. I miljoner. Och lurarna är gjorda i the state of the art-material. Tål en hel del...dom är designade för att inte behöva skydd. Dom håller bra i åtminstone 4-5 år och längre än så lever dom ändå inte p.g.a. den snabba utvecklingen.

Dom som skiter i design och tänker på andrahandvärdet - säljer lurarna direkt det kommer nytt - ska givetvis köra med skydd. Det är ju logiskt. Håller man inte med Jobs/Ive - och nästan alla på jorden som diggar design/formgivning - om vad som är vackert - utan tycker att luren blir snyggare med ett specifikt skydd; ja, då är det ju också helt logiskt att klämma på ett. Det skulle jag också göra.

• Medlem
  • 2011-03-16 16:17

Har både fodral och skyddsfilm till min iPhone4. Min förra 3G hade jag i byxfickan och tillsammans med bös och ibland nycklar blev den repad till oigenkännlighet. Dessutom spräckte jag skärmen på den och GPSen slutade fungera, kanske som ett resultat av långvarig misshandel.

Så nu vill jag inte ta risken att 4:an ska gå samma väg...

Efter mitt senaste misstag har jag lärt mig..

..att fortfarande inte använda skydd till min 4a!:cool:
alldeles för klumpigt för min del!

Är på min tredje iPhone, en 4a. Aldrig använt skal innan men till 4an valde jag ett Incipio Feather för att skydda baksidan i glas samt kameralinsen när jag lägger telefonen på bänkar, bord och dylikt. Linsen ligger ju plant mot ytan annars, vilket inte var fallet med gamla 3G'n jag hade.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-16 23:27

iP4 + gummifodral, typ som en bumper men med en hård glatt baksida. Tillräckligt lite gummi för att den inte ska fastna i jeansfickan när man tar upp den. Tillräckligt mycket gummi som sticker ut fram och baksida så att den inte glider iväg när man lägger telefonen på riskabla ställen som toastolsryggstödet...

• Medlem
  • Umeå
  • 2011-03-19 16:36

Kör med ett gelaskinn inget på framsidan.

Senast redigerat 2011-03-19 17:35

Jag ratade allt vad skyddsfilmer och fodral under tiden jag hade min 3G, sedan föll den lite olyckligt en gång och skärmen sprack. Passade på att byta upp mig till en 3Gs som var det som fanns då och sedan dess har jag haft ett läderfodral som jag stoppar ner telefonen i, som iPod-strumpan fast betydligt snyggare enligt min mening. Jag slipper förstöra designen på telefonen genom skal eller andra skydd och har dessutom något att lägga telefonen på när jag inte har den i fickan eller i dockan hemma.

Bytte ut baksidan mot ett som ser ut som polerad metall, ngt åt grafit-hållet.
eBay, 50 spänn.

Funkar bra.

Ursprungligen av Goflorp:

Bytte ut baksidan mot ett som ser ut som polerad metall, ngt åt grafit-hållet.
eBay, 50 spänn.

Funkar bra.

Har du någon bild eller möjlighet att ta? Vore kul att se hur det ser ut.

Inget ordentligt skydd men jag klarar mig inte utan bumper. Tycker inte om att hålla i en fyra utan.

Tycker att skyddsfilm på glaset förtar känslan när man använder den faktiskt. Och hade inte problem med min iPod touch och har inte haft problem med min 3GS, inga repor.

Hade ett silikon-skin på min 3GS ett tag, men tyckte den blev för stor och friktionen gjorde den för meckig att ta upp ur fickan. Så nu kör jag helt utan skydd och tycker inte att det är ett problem. Ser fortfarande fräsch ut.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-21 15:09

kör BodyGuardz runt hela

artwizz på framsidan, copter på baksidan, ett läderfodral. jag har ingen motorik. har svårt för de plastigare stötskydden även om jag borde använda det lite ibland...

Bevaka tråden