Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

död iPhone - finns det hopp?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linghem
  • 2011-03-16 14:36

Jag har en gammal iPhone 3G, från 2009. Inatt skulle jag kolla klockan och då var den helt död. Jag tänkte att den hade laddat ur sig utan att jag märkt något och satte i laddaren, men inget hände (jag hörde inte ens ett laddningspling). Zip, nada, nothing, stendöd. Finns det nånting jag kan göra själv? :">

Den är ganska sliten, min sambo noterade igår att den glappar lite i "skalet" (original alltså, inget externt skal), på sistone har jag märkt att den har varit rätt långsam och seg, appar har kraschat. Nångång har den dessutom verkat hänga sig över natten, när jag tagit upp den på morgonen har jag först sett den stå på kvällens tid och även först då fått sms som skickats till mig kvällen innan.
Och såklart har jag inte uppdaterat eller synkat den på ett tag...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-16 15:00

Ladda den och vänta några minuter. Det kan ibland ta ett tag efter att batteriet har tagit slut att den kommer igång.

Händer fortfarande inget håll in av/på och home knapparna i minst 15 sek så ska den starta om.

//Rob

  • Medlem
  • Linghem
  • 2011-03-16 15:56
Ursprungligen av Robo-X:

Ladda den och vänta några minuter. Det kan ibland ta ett tag efter att batteriet har tagit slut att den kommer igång.

Händer fortfarande inget håll in av/på och home knapparna i minst 15 sek så ska den starta om.

//Rob

Jag laddade den i en dryg timme imorse, utan att det hände något... Men av/på och home, 15 sekunder, ska testa det ikväll.

Om du får igång den vore det nog idé att synka den/göra backup och sen slänga in senaste iOS/göra återställning.

  • Medlem
  • Linghem
  • 2011-03-16 21:07
Ursprungligen av Capeman:

Om du får igång den vore det nog idé att synka den/göra backup och sen slänga in senaste iOS/göra återställning.

Den gick igång! (Fasen vad svårt det ska vara att minnas hur man tvångs-startar om den...)
Och ja, jag har synkat den nu. Senaste iOS har den, men återställning låter ju som en god idé det också kanske...

1
Bevaka tråden