Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara PDF-dokument med skrivbara fält

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

(känns som om jag frågat det här en gång förut, men hittar ingen tråd så…)

Jag har skapat ett PDF-dokument av ett Word-dokument och sedan lagt in skrivbara fält.
Ser jätte bra ut och fungerar utan problem då man öppnar filen i Adobe Reader.
Dock så går det tydligen inte att spara en ifylld fil direkt i Reader. Dvs så det man skrivit in i de skrivbara fälten sparas.
Säkert nån inställning att klicka i eller ur i Adobe Acrobat, men hittar den inte.

Så här står det överst:
"Fyll i nedanstående formulär. Det går inte attt spra data som anges i det här formuläret.
Skriv ut det ifyllda formuläret, om du vill ha en kopia."

Och jag vill istället att de ska kunna spara det dom fyllt i direkt i Reader till ett PDF-dokument med nytt namn.

I Adobe Acrobat 9 Pro, engelsk version, väljer jag i menyraden: Advanced >> Extend Features in Adobe Reader...

Vilket då ger:

The following features will become available for this document when opened in the free Adobe Reader.

- Save form data (for a fillable PDF form only)
- Commenting and drawing mark-up tools
- Sign an existing signature field
- Digitally sign the document anywhere on the page (not available for XML forms; only supported in Adobe Reader 8.0 or later)

Tack så jätte mycket,

1
Bevaka tråden