Hej,
Jag hade från början 4gb (från apple direkt) men uppgraderade idag till 12gb (köpte 2x4gb corsair value).
Att starta datorn efter uppgraderingen gick jättebra, problem dök upp mitt i ett Starcraft2 spel, då frös alltihopa och datorn började pipa lite och ett klickljud började låta. Det enda jag kunde göra var att stänga av datorn med strömknappen.
Efter det skulle jag ändra grafikinställningarna i SC2, då kraschade spelet och jag fick möjligheten att skicka en felrapport till Blizzard vilket jag gjorde.
Jag startar då spelet igen och ser att ändringarna jag gjorde fortfarande var aktiva. Jag startar ett spel och efter 3min så får jag samma sak som första gången, allt fryser och datorn börjar låta, så jag måste stänga av den med strömknappen.
Jag har googlat och googlat men det är svårt att hitta någon med exakt samma problem, många har problem med SC2 eller med ramuppgradering i sig. Men än så länge (efter några timmars använande) är det endast SC2 som strular för mig, allt annat går fint.
Jag har kollat så att datorn hittar det nya ramminnet, det gör den.
Jag har provat disk repair, det gick bra.
Jag har installerat iStat Pro, inget verkar galet.
Är det någon som kan hjälpa mig på traven?