Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1333 MHz-minnen från MBP 2011 i MB 2010

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej 99.

Som rubriken lyder så undrar jag om minnen från Macbook Pro 2011 passar i en Macbook från 2010. Är medveten om att klockfrekvensen inte är desamma. I PC-världen så "brukade det fungera", minnena klockade helt enkelt ner sig.

Ska uppgradera till 8GB i Macbook Pro:n och hoppades att jag i samma veva skulle kunna stoppa i mer minne i flickvännens maskin.

• Oregistrerad
  • 2011-03-13 00:59
Ursprungligen av FarbrorLeon:

Hej 99.

Som rubriken lyder så undrar jag om minnen från Macbook Pro 2011 passar i en Macbook från 2010. Är medveten om att klockfrekvensen inte är desamma. I PC-världen så "brukade det fungera", minnena klockade helt enkelt ner sig.

Det ska funka.

Ursprungligen av Tabb:

Det ska funka.

Hade varit bra att veta mer säkert. Jag tycker också att det ska funka! Tack för svar!

Det fungerar.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2011-03-21 11:04

Det fungerar inte med 8GB 1333MHz, men är det 4GB så vet jag inte.

Ursprungligen av Json_81:

Det fungerar inte med 8GB 1333MHz, men är det 4GB så vet jag inte.

Tack för svar.

Vad är det för maskin som du provat att 8GB i?

• Medlem
  • Kungälv
  • 2011-03-21 12:07

Macbook 2010. Officiellt har den ju bara stöd för 4GB, men jag kollade upp innan jag beställde att 8GB skulle fungera (vore märkligt om det inte gjorde det då 13" MBP har samma hårdvara och stöd för 8GB), men tänkte inte på att kolla hastigheten.
Kollade vidare lite medans jag väntade på minnena och hittade då info om att 1333MHz inte skulle fungera och mycket riktigt, när jag väl fick hem dem så pep datorn bara med dem i. Kunde lämna tillbaka dem som tur var och nöjde mig med 4GB då jag inte orkade beställa igen och det fanns inga 8GB paket att få tag på lokalt.

För att avsluta den här tråden och meddela hur det gick:

Det fungerade väldigt dåligt med 1333MHz-minnena. Det fungerade att köra med en 1066MHz-sticka + en 1333MHz.
Det blir till att skaffa rätt minnen...

1
Bevaka tråden