God kväll! Börjar lite artigt för att sen gå över till frustrationen jag har just nu. Köpt mig en 1TB disk iomega firewire 800 / USB2 för att köra Windows 7 på. Jag har haft Windows 7 på min interna disk men märkte att min iMac blev väldigt väldigt seg av detta. Dessutom iom att jag tog bort partitionen med Windows från interna disken så fick jag lite mer utrymme att leka med
Vad stöter jag då på? Jo det går inte att installera, Boot Camp ser inte ens min disk. Varför detta inte ska fungera fanns inte i min värld - har ju OSX installerat på en identisk extern disk som jag har mellan hemmet och studion.
Läst lite på mac-forums om olika tillvägagångssätt men alla involverar att installera en speciell firmware osv och det har jag inte tid med/ork.
Varför gör man något så "självklart" så svårt?
Min interna disk på min iMac (27tum) är på 1TR och har bara 200GIG ledigt. Går det att fula sig och installera Windows 7 på en partition på min interna disk; flytta/klona den sedan till extern disk?
Jobbigaste lösningen blir att flytta allt som tar utrymme från interna disken till den nyinköpta externa och sedan göra "som som man skall göra enligt Apple/Microsoft".