Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur känslig är baksidan på Ipad 2?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med det nya skyddet från apple så funderar jag på hurpass repkänslig baksidan är? Hittar inget reptest på youtube? Någon som har praktisk erfarenhet redan?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-22 12:16

Detta skulle man ju vilja veta, man kanske ska fråga dem som äger/ägde iPhone 2G...baksidan på den var väl i samma material, om jag minns rätt?

Det är väl samma på iPad 1? Min ligger så gott som alltid i ett fodral, men har ändå fått en och annan smårepa. Jag beställde en baksida till min kommande 2:a från Gelaskins.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-22 13:49
Ursprungligen av pmarriott:

Det är väl samma på iPad 1? Min ligger så gott som alltid i ett fodral, men har ändå fått en och annan smårepa. Jag beställde en baksida till min kommande 2:a från Gelaskins.

Givetvis är det samma baksida, silly me...snurrade till det lite i onödan

  • Medlem
  • Solna
  • 2011-03-23 19:14

Har också varit inne på denna tanke. Känns som Apples skydd går bort, vill helst ha någon simpel och enkel sleeve som även skyddar baksidan. Synd då Apples skydd verkar smidigt.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2011-03-23 19:23

Äh, låt den bli repig! Det ska väl synas att den används!

  • Medlem
  • Västerås
  • 2011-03-24 16:34

Verkar som det är lätt att den blir repig:
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

Usch, det får bli skyddsplast!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-03-24 18:21

Jag håller med tomcat. Den ska bli repig, det är inte ett utställningsföremål.

Jo, lite repor ger bara patina, men den där bilden, det ser ju ut som den släpats efter en bil.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-03-25 09:48

Den är väldig känslig för repor.

Jag använde min ipad utan skydd några månader men var väldig försiktig med den och jag lyckades undvika repor. Däremot har jag frustrerande nog lyckats få en del smårepor på baksidan sedan jag började använda Apples iPad Case. Hur har då det skett? Ja jag tror inte det handlar om att det varit någon skit i fodralet när jag lagt dit den, utan att det under det halvår jag använt det långsamt vandrat in skit från framsidans kanter och vidare ner under på baksidan.

Så tyvärr kan ett skydd ge upphov till mer skador.

Använder förresten inget skärmskydd och har inga som helst repor på skärmen, efter snart ett års ganska flitigt användande.

1
Bevaka tråden