Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min nya iPhone4 äter batteri...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • kista
  • 2011-03-25 10:47

Jag har precis fått en Iphone4 16GB, och i början var batteritiden utmärkt.

Men efter 20-30 nya appar + ställt in mail så började batteritiden sjunka mkt snabbare. Nu tar det ett par timmar innan jag är nere på 90%, trots jag använt iPhonen max 15 min.

Kan det vara nån specifik app som slukar batteri ? Eller kontinuerlig uppkoppling till mail som käkar batteri?

Finns det något program/app som man kan se vad som slukar batteri ?

tacksam för hjälp!

Desto oftare du kollar mail desto mer energi. Har du manuell hämtning/push eller vad?
Använder du något program som använder nätverk eller gps?

Jag har push på min mail och har alltid haft det. Tycker batteritiden trots det är riktigt bra. Kolla sånt som Skype. Om det ligger aktivt sörplar det en del kräm.

• Medlem
  • kista
  • 2011-03-25 11:35

Jag hade Push, men ändrat det till manuellt och märkte ingen skillnad.

Hur kan man kolla vilket/a program som ligger på och nötar dvs. använder nätverk el GPS?

GPS ser du lätt på den lilla pilen som dyker upp till vänster om batteri-ikonen uppe till höger. Nätverk är lite svårare. Den enda appen jag har som jag vet ställer till det är just Skype så jag stänger alltid av den manuellt efter att ha använt appen.

• Medlem
  • kista
  • 2011-03-25 11:49

Ok, nu har jag stängt av alla appar som har GPS med att göra. Hoppas att det blir bättre nu!

Hur länge brukar batteritiden vara genomsnittligt vid "normal" användning?

Går inte att svara på, beror helt på användning. Jag ströladdar lite här och där när jag sitter i bilen, synkar med datorn etc. Kopplar in laddaren på natten med 2-4 dagars mellanrum.

1
Bevaka tråden