Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glapp i nätadaptern

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-07-08 08:45

Känns som att turen inte är helt på min sida då, två veckor efter att garantin tagit slut, nätadaptern till min Macbook har börjat glappa. Det är då kontakten som sitter i datorn som är felet, och går endast att använda så länge sladden ligger i precis rätt läge... Rör man den slutar den fungera.

I början suckade jag lite lätt och tänkte att det bara var att köpa en ny, men när man såg priset på hisnande 845 kronor (!) spärrade jag upp ögonen. Det är en jäkla strömkabel! Kan väl inte kosta mer än en 50-lapp för dem att tillverka?

Funderar lite på mina alternativ, och vill gärna veta vad ni har för erfarenheter av detta.
- Hur snälla brukar Macforum vara under "Precis efter garantin"-tiden?
- Kan de reparera sådant för en mindre kostnad?
- Ingen som har en sådan liggandes som kan tänka sig sälja för ett billigare pris?

Tips mottages med stor tacksamhet!

Nu har min syster samma grej med sin MacBook, går det att få tag på bara den sladden med duckhead som ansluter till datorn någonstans? Eller finns det någon som har en övers för en billig penning till en Macbook2.1

Mycket tacksam för svar!

Det finns flera olika typer av nätadapters på tradera, bara gå in och sök. Dock får du räkna med att 90% är "äkta kopia"

1
Bevaka tråden