Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Perfekta Set-upen!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-25 14:27

Kanske lite fel forum, men eftersom att min iPadda är en central del i det hela så väljer jag att skriva här.

Tänkte bara berätta om hur nöjd jag är över min set-up av mitt digitala hem

Ett stycke Macbook i en Henge Dock, givetvis kopplad till min TV.
Ett styck iPad 2
iP4 samt en Airport Express

I min iPad har jag appen Desktop Connect (som funkar fint på min iP4 också), vilket gör att jag kan komma åt min Macbook var jag än är genom WOL! Tokigt smidigt.
Sedan har jag genom en VPN kunnat börja använda Netflix, Pandora samt ABC-player både på min dator och iPad.
Jag slås hela tiden av hur smidigt allt blivit. Behöver jag redigera lite bilder, jaa, då är det ju bara att ta loss Plastbooken från dockan och köra!

Kan starkt rekommendera detta!

Peace!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-25 14:40

skönt att se att de är fler som sett ljuset - lägg till en ATV2 till det där och du når nirvana

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-25 14:57

Haha.. Tanken har slagit mig!
Det är så clean och funktionsdugligt! Nästan skrämmande!

Får väl skryta lite jag med

Hade tidigare en Mac mini som mediacenter men jag sålde den och skaffade en Apple TV 2 och en iPad 2. Min MBP ligger nu tryggt på skrivbordet med Plex och iTunes igång, ATV och iPad streamar nu både film och tv från den. iPaden har tagit över surf, mail och allt soff/säng-bruk, och både den och min iPhone 4 skickar Spotify till "storstereon" via ATV'n.

MBP'n slipper alltså flänga runt om jag inte behöver ha med den till replokalen för inspelning.

Skönt med bara mobila enheter så att säga och dom flesta program jag använder mkt har väldigt kompetenta iPad/iPhone-versioner. Evernote, Wunderlist, Reeder osv osv. Kunde inte vara mer nöjd! (fast jo, Plex för ATV får gärna lägga in stöd för digitalt ljud omg, annars är allt fina fisken)

Imac med plexserver, ATV2 med plexklient i vardagsrummet, ipad2 med plexprogrammet för dom bärbara behoven. Allt drivet av en undangömd Time Capsule. iTunes homesharing och plex är fantastiska

Plus att sambon nyligen köpte en Macbook Air 13'

Jag är nöjd förutom att vi måste inhandla en ny förstärkare med optisk ingång för att kunna utnyttja AirPlay ordentligt

1
Bevaka tråden