Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VLC från iPad till iPad 2?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er!

Kom precis hem med min nya iPad 2 som jag nu försöker att pilla igång..

Men hur får jag över VLC från min gamla padda till den nya?

Jag får inte ens över programmet till datorn (varken iMac:en eller Minin) för att sedan lägga över det i 2:an...

Känner mig helt ointelligent asså... Vad har jag missat, eller går det inte?

Hjälp?

Har du inte gjort backup av din gamla iPad? I så fall skall ju programmet finnas i iTunes och då kan du ju bara installera det på den nya iPaden.

Gjorde precis en synkronisering men den förde inte över några inköp från iPaden till datorn alls..
I mappen "program" i iTunes ligger bara en massa program som jag har överfört från telefonen...

Jag dampar över snart! HAHA!

Eller ska man skita i det och ersätta det med något annat program kanske?

Personligen såg jag aldrig riktigt fördelen med VLC, jag använder AirVideo istället.

Jag vet... men problemet e att jag är på resande fot en hel del och behöver därför lagra filmerna i iPaden lokalt.
Några bra förslag där kanske? CineXplayer kanske?

Förstår det. Har ingen direkt koll där mer än att jag känner igen CineXPlayer. Någon annan har säkert några förslag. Vad som INTE verkar så hett med CineXPlayer är att den inte är universell, vilket jag tycker är olyckligt.

Aj då... Det verkar som att det kan bli till att bita i det sura äpplet då... suck!

Men jag hoppas på att någon annan vänligt sinnad själ kanske har en lösning på problemet, eller ett bra förslag på någon annan filmAPP..

Tack ändå

Detta är ett av de problemen som jag ser med iOS, lägger inte in en långt inlägg här då jag redan lagt fram nackdelarna i diskussionen om Mac Apps Store http://www.99.se/mac-os-x/281581-mac-app-store-flopp-succe.html

Med alla mina Mac datorer, en hel del gamla för att kunna köra vissa program som jag har på diskar finns här oavsett, men så fort iTunes inte längre har kvar ett program så är det kört.

Nu kanske jag missuppfattar problemet, men jag skaffade också VLC när det fanns tillgängligt. Går jag nu in under "Apps" i iTunes så ligger ju programmet kvar där och jag kan föra över det till min iPhone. Enda anledningen till att det inte skulle ligga där är väl att man aldrig synkat enheten medan programmet låg där, eller?

• Medlem
  • Halmstad
  • 2011-03-25 22:18

Det jag inte förstår är att om du köpt programmet (om det ens kostar pengar, kan inte komma ihåg om det gör det) så är det sparat att du gjort det i ditt iTunes-konto. Så även om det inte synkats över via datorn kan du bara ladda ner det igen via App Store. Sen är det väl bara att synka med datorn och lägga över de filmer du vill ha?

Ursprungligen av sensy:

Det jag inte förstår är att om du köpt programmet (om det ens kostar pengar, kan inte komma ihåg om det gör det) så är det sparat att du gjort det i ditt iTunes-konto. Så även om det inte synkats över via datorn kan du bara ladda ner det igen via App Store. Sen är det väl bara att synka med datorn och lägga över de filmer du vill ha?

Programmet kostade inte pengar. Din lösning faller på att programmet inte längre finns tillgängligt i App Store.

För att förenkla lite.. Jag synkroniserade min iPad idag, mot 2 olika datorer.. Men inte ett ända program i iPad:en fördes över till datorn?
När jag syncar min telefon så säger iTunes "Det finns inköp på din telefon som inte är överförda till datorn, vill du göra detta?" inte helt rätt citerat men ni fattar..
Detta görs inte med min iPad!?

Anledning: Jag vill föra över VLC som jag har på min iPad till min iPad 2

Jag är helt medveten om att VLC är borttaget från AppStore.

Kan det ha något att göra med att iPaden inte är auktoriserad mot ditt iTuneskonto i datorn eller något liknande magiskt och mystiskt?

Det känns ju, som du själv säger, både magisk och mystiskt om det skulle vara på det sätter Fast konstigare saker har ju inträffat!
Nä.. Jag får helt enkelt sova på saken å hoppas att någon annan här på 99 har löst det tills jag vaknar imorgon *blink blink*

Först av allt kolla så du använder samma itunes konto på ipad/dator/iphone.

Sedan prova med att högerklicka på din ipad i itunes när den är ansluten för att sedan välja "transfer purchases". Vad det nu heter om du kör svenska har jag ingen aning om.

Ett stort tack till eran hängivenhet att hjälp en medmänniska

illerG: Alla konton på respektive produkter är i fas... och jag testade det du föreslog... och TA DAAA!

När man stöter på något problem som har med Apple att göra så e det bara "back 2 basis" som gäller, mao oftast det självklaraste och lättaste alternativet.

Vill bara tillägga att jag konverterade till Apple för ca 5 år sedan.. Med facit i hand och en massa Appleprodukter i min ägo så känner jag mig lätt beroende

Ett stort tack igen!

1
Bevaka tråden