Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internetdelning borta

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-03-26 10:24

Hej!
Det har varit ett lite längre tag så att min internetdelning har försvunnit. Kommer inte ihåg exakt med vilken uppdatering som den försvann. Och nu när man kan använda telefonen som hotspot så känns det väldigt aktuellt att få tillbaka inställningen, då jag inte kan se någon inställning om hotspot heller. Kan någon snälla hjälpa mig? Har testat att återställa nätverksinställningarna utan att lyckas. Har någon några andra tips? Telefonen är en iPhone 4 förresten.
Mvh
Axxe

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-26 10:30

Har du IOS 4.3 annars fungerar inte hotspot ändå.

Har du ändrat APN manuellt? Brukar försvinna när man gör det.

  • Medlem
  • 2011-03-26 10:40

Jag har 4.3.1 och från början så hade jag en iphone 2g. Men så synkade jag min 4a när jag fick den så jag behöll kontakter och allting. Så när jag återställer nätverksinställningarna så kommer automatiskt tele2s inställningar (jag har telia). Så APN är något jag måste ändra manuellt för att få internet att fungera. Innan så hade mina 4a internetdelning, men inte efter de senaste uppdateringarna.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-03-26 11:17

Det väl via IPCC-profilen som man får inställningarna för APN. Så om du synkar tillbaka gammal (jailbreakad?) inställning från din iPhone 2G så kommer ju den att vara default även i din iPhone 4. Om du däremot gör en återställning på din iPhone 4 så borde den agera normalt och plocka inställningar för den operatör som ditt SIM-kort väljer. Eller har jag missat hur man får saker och ting att fungera automagiskt?

  • Medlem
  • 2011-03-26 12:05

Finns det något sätt att synka allt jag har på mobilen då? Eller är det omöjligt?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-03-26 22:11
Ursprungligen av axxe:

Finns det något sätt att synka allt jag har på mobilen då? Eller är det omöjligt?

Så länge "allt" finns på datorn och är listat i iTunes, kan du synka tillbaka det. SMS försvinner dock.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-03-29 14:27

Jag har Version 4.1 (8B117)

Såhär var mitt fal:
1. Jag köpte en iPhone 4
2. Funktionen Internetdelning fanns på plats i Nätverksinställningarna
3. Den försvann spårlöst !?

Såhär var min lösning:
1. Starta om iPhone mjukt 1-2 ggr (genom att hålla in Home och Stäng av knappen tills loggan lyser)
2. Sätta på och stänga av Flygplansläge 1-2 ggr
3. Ringa till Tele2 kundtjänst och tog upp problemet och de frågade om jag hade startat om och det hade jag. Sen sa de att jag kan säkerhetskopiera mina grejer i iTunes och återställa enheten. De uppmanade också för uppdatering till 4.3.
4. Jag gjorde inget av de dom snackade om.
5. Efter samtalet gick jag in på Inställningar > Allmänt > Nätverk och VIPS så kom den tillbaka från nåt j*vla vänster!

Helt absurt, men den finns där nu iaf. Nu gäller det bara att få skiten att fungera med en MacBook (?)

Hade problem med att internetdelningen försvann på min gamla 3G ett flertal gånger.
Enda lösningen var att återställa telefonen i iTunes (efter säkerhetskopiering) vilket gjorde att delningen dök upp igen.
På min iPhone4 har detta aldrig hänt, men en återställning hjälper om det skulle hända på denna också antar jag.
För övrigt funkar hotspot perfekt med min MacBook

1
Bevaka tråden