Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är skärmen på iPad 2 sämre än iPad1?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ägde en ipad1 som jag sålde för ett par månader sen och har nu köpt ipad2. Det jag slås av är hur pass dålig skärmen är. Text är hur pixlig som helst. Ingen antialiasing att tala om.

Är jag bara iphone4skadad eller vad upplever ni? man vill ju knappt läsa text med den här skärmen

Hehe, det låter som något annat som felar. Förlagt brillorna?

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-26 21:14

Tvåans skärm är BÄTTRE än ettan. Inte i upplösning eller pixeltäthet men vad det gäller visning av korrekta färger. Sedan kan jag, som sitter med ettan och tvåan bredvid varandra nu konstatera att det är skillnad i ljusstyrkan...båda är inställda på 50% och har autoinställning för omgivningen men tvåan är då väldigt mycket ljusstarkare.

Det är iPhone 4 som är problemet. Jag upplever min iPad som lågupplöst efter att jag skaffat min iPhone 4.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-26 23:46

Ja, det är lätt att bli bortskämd

• Medlem
  • Tjörn
  • 2011-03-27 20:21

Kan bara instämma. Det är iPhone 4 som är problemet Har inte haft någon iPad 1 förvisso, men det som slog mig först när jag nu började använda iPad 2 var att jag tycker faktiskt skärmen är "inte helt perfekt". Det känns lite som att sitta med en skärm på en 3gs igen.

/Patrik

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-03-27 20:33

Jag håller med er som säger att iPhone är problemet. Visst hade man hoppats på att iPad 2 skulle fått lika bra skärm som vad iPhone har.

1
Bevaka tråden