Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen GPS signal och kass standbytid

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-27 01:24

Hej!

Köpte en 3Gs som var Jailbreakad men får inte GPSen att fungera och jag tycker den drar mycket batteri.
Kör iOS 4.1 (8B117) samt baseband 6.15.

Vilken version ska jag köra för att få allt att lira?

Telefonen är låst till Telia eller Telenor kommer inte ihåg vilken,
Hur tar jag reda på vilken op den är låst till?

Tack på förhand

/Robin

Då har du ipadens baseband... det gör att den är upplåsbar, så det spelar ingen roll vilken operatör den är låst till. Nackdelen är att du har en 3Gs, så om du vill uppgradera den, så måste du använda dig av pwnagetool, restore i itunes kommer nog ge error pga basebandet.

har för mig att det är ultrasn0w som låser upp den, kika i cydia!

om man ska ta reda på vilken operatör den är lås till, får man antingen testa sig fram, eller betala ett par Euro på ex. unlockbase el. Gnylf, så letar de reda på det. Kan ju vara så att det är At&t, och det är ju inget som jag iaf har liggande hemma :0)

Är inte helt påläst om BB 6.15, kika på dev-teams sida, kanske finns ngt sätt att komma ifrån det..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-27 11:15
Ursprungligen av mattewik:

Då har du ipadens baseband... det gör att den är upplåsbar, så det spelar ingen roll vilken operatör den är låst till. Nackdelen är att du har en 3Gs, så om du vill uppgradera den, så måste du använda dig av pwnagetool, restore i itunes kommer nog ge error pga basebandet.

har för mig att det är ultrasn0w som låser upp den, kika i cydia!

om man ska ta reda på vilken operatör den är lås till, får man antingen testa sig fram, eller betala ett par Euro på ex. unlockbase el. Gnylf, så letar de reda på det. Kan ju vara så att det är At&t, och det är ju inget som jag iaf har liggande hemma :0)

Är inte helt påläst om BB 6.15, kika på dev-teams sida, kanske finns ngt sätt att komma ifrån det..

Hej!

Tack för inputen.

iTunes vill att jag ska uppgradera iPhonen om mjag gör det så får jag väl ett nytt BB samt iOS?
Kan man jailbreaka det senaste iOS 4.3? GPSen funktionen är en dealbreaker för mig då jag kör den som navigator i bilen mm.

Ang OP så är den låst till Telia eller Telenor kommer inte ihåg vad säljaren sade för någonting, det finns mao inga siffror eller dyligt jag kan se i iPhonen som kan tala om vilken op det är?

MVH

Robin

Hej,

Om iOS 4.3.1 omfattar ett nytt baseband så kommer den att uppdateras. Finns inget jailbreak idag till 4.3.1 (Iaf inte un tethered) och du måste även ha använda dig av det BB som du har idag för att ultrasnow ska fungera. Huruvida telefonen är låst till telia eller telenor så är det enklast att pröva med ett av deras simkort. En upplåsningskod kostar ca 350 beroende på operatör, kan kanske vara ngt att fundera på då unltrasnow drar batteri kan ev påverka GPSen, vad jag har hört/läst.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-28 09:57
Ursprungligen av barbapappa_86:

Hej,

Om iOS 4.3.1 omfattar ett nytt baseband så kommer den att uppdateras. Finns inget jailbreak idag till 4.3.1 (Iaf inte un tethered) och du måste även ha använda dig av det BB som du har idag för att ultrasnow ska fungera. Huruvida telefonen är låst till telia eller telenor så är det enklast att pröva med ett av deras simkort. En upplåsningskod kostar ca 350 beroende på operatör, kan kanske vara ngt att fundera på då unltrasnow drar batteri kan ev påverka GPSen, vad jag har hört/läst.

För att upprepa det Matte säger; du kan aldrig återställa en iPhone som "begåvats" med baseband 06.15.00 direkt i iTunes. Du måste för all framtid (?) uppdatera den med en Custom IPSW skapad i PwnageTool eller Sn0wbreeze

Mitt råd är att återställa den med en Custom 4.2.1 och jailbreaka med Greenpois0n, läs inte in någon gammal backup så läser det nog batteriproblemet. Btw, i och med att du sitter med baseband 06.15.00 är GPSen är satt ur spel för all framtid (?)

• Medlem
  • International user
  • 2011-03-27 23:12

Som tidigare nämnt tyder det mesta på att du har ipad.ens baseband då problemen du nämnde är relaterade till just detta baseband.
Jag själv har liknande problem men har ännu inte lyckats arbeta runt det förutom att använda Greenpoison för att få en untethered JB.

Itunes tillåter inte mig att återställa till factory settings då den just nu sitter på ipad-baseband. Dock är detta i dagsläget inget alternativ för min del iaf eftersom jag då kommer få 4.3.1. I dagsläget finns inget JB till denna..

Kommer du på en lösning så dela gärna med dig av den!

Tråden flyttad till jailbreak-forumet.

/Mod

1
Bevaka tråden