Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webbläsare till iPad?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-26 01:28

Ngn som har en bra webbläsare till iPad? Alternativ till safari??

Tack

Trivs väldigt bra med Atomic...
Den har även två bra funktioner som används flitigt; Private Mode och möjlighet att Atomic-browsern identifieras som annan browser (Internet Explorer, Safari Desktop, Firefox osv...
Köp...

Jag kan rekommendera icab som är en mycket kompetent webläsare (pluggar, nedladdning etc) som idag även finns till ipad och iphone.

Ursprungligen av ohsoweird:

Jag kan rekommendera icab som är en mycket kompetent webläsare (pluggar, nedladdning etc) som idag även finns till ipad och iphone.

Finns det något sätt att synce bokmärken med antingen Firefox eller Safari?

Icalmobile är ett ganska bra alternativ. Speciellt med kopplingen till dropbox som gör det möjligt att ladda ner filer via browsern

Jag är normalt inte så mycket för att pimpa upp saker jag tycker fungerar bra redan i standardutförande. Tycker risken för buggar och annat ofta inte väger upp fördelarna.

Men med det sagt så testade jag Mercury Web browser Pro (universal App till iPhone och iPad) och blev lite imponerad. I mina ögon har de ansträngt sig att verkligen göra en bättre browser.

Kan vara värd en titt.

Den kostar 7 kr i Sverige skulle jag tro (har det lägsta priset här i Schweiz).

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-03 11:26
Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Jag är normalt inte så mycket för att pimpa upp saker jag tycker fungerar bra redan i standardutförande. Tycker risken för buggar och annat ofta inte väger upp fördelarna.

Men med det sagt så testade jag Mercury Web browser Pro (universal App till iPhone och iPad) och blev lite imponerad. I mina ögon har de ansträngt sig att verkligen göra en bättre browser.

Kan vara värd en titt.

Den kostar 7 kr i Sverige skulle jag tro (har det lägsta priset här i Schweiz).

Någon som vet om man kan göra mappar i Mercury?

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Någon som vet om man kan göra mappar i Mercury?

Yes!!

Menar du i bookmarks? Isåfall ja.

Håller helt med gällande Mercury. Jag har inte testat någon av de andra webbläsarna som nämnts ovan men Mercury gör allt jag behöver. Största fördelen är att man kan ställa in multitouch funktioner som gör surfandet till ett rent nöje på ipaden!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-03 00:32

Är mercury lika snabb som safari?

Ursprungligen av lAlA:

Är mercury lika snabb som safari?

Ja. Alla webbläsare i iOS (förutom Opera tror jag) använder samma motor som Safari.

Det är funktioner utöver själva webbläsandet som gör Mercury och andra browsers så bra.

Ursprungligen av keptang:

Ja. Alla webbläsare i iOS (förutom Opera tror jag) använder samma motor som Safari.

Det är funktioner utöver själva webbläsandet som gör Mercury och andra browsers så bra.

Det verkar inte som att 3:e parts webbläsare (och webbapps) tar del av Nitro än, så just nu är Safari snabbare. Oklart om det är en feature eller ett medvetet drag av Apple.

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Det verkar inte som att 3:e parts webbläsare (och webbapps) tar del av Nitro än, så just nu är Safari snabbare. Oklart om det är en feature eller ett medvetet drag av Apple.

Det stämmer, javascript-motorn (Nitro) är än så länge endast för Safari.

Webkit som används är samma.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-03 12:16

Jag lyckades få över bokmärkena från min Mb men på paddan vill jag ha lite andra bokmärken. Och färre.
Jag har inte hittat något sätt att skapa nya mappar i Mercury. Har någon annan det?

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Jag lyckades få över bokmärkena från min Mb men på paddan vill jag ha lite andra bokmärken. Och färre.
Jag har inte hittat något sätt att skapa nya mappar i Mercury. Har någon annan det?

Yes!!

Klicka bookmarks/edit/new folder.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-04-04 11:44

Personligen tycker jag att det är för mycket lagg i Mercury jämfört med Safari, användarupplevelsen blir klart sämre. Jag föredrar absolut Safari.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-04 13:43

Atomic eller Grazing

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-12 23:35

Enl tidningen

Citat:

Alt om iPad

är Mercury

Citat:

Den mest kompletta webläsaren för iPad

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-04-13 09:24

...som ändå inte kan hantera Nitro som Safari gör i och med iOS 4.3.

Ursprungligen av zinned:

...som ändå inte kan hantera Nitro som Safari gör i och med iOS 4.3.

Det är Apples fel (då ingen får använda det förutom Apple själva).
Antar att det kommer lösas så fort Apple öppnar upp för tredjeparts-appar att använda Nitro.

Oavsett så har Mercury så mycket trevliga funktioner som saknas i Safari att den enligt mig (och många andra) är den bästa webbläsaren idag till iPad, även om den i vissa situationer är långsammare.

1
Bevaka tråden