Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Antagligen den mest användbara appen till ipad

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte iPad 2 igår och är toknöjd. Att sen upptäcka appen Flipboard är som ett rejält HALELULJA MOMENT. Vilken app det är. Rekommenderas på det allra starkaste till dom som använder Flickr, Facebook, Twitter och vill ha nyheter i en extrem snygg förpackning.

Kan det bli bättre?

Länk? Beskrivning av appen?

Varför är den bra?

Länken finns i annat inlägg. .
Varför jag tycker att appen är bra är att paketeringen är så snygg och intuitiv. Påminner om en bok, men faktiskt enklare och snyggare.
Man får flera sociala info sidor paketerat i appen. Dels Facebook och Twitter, men även Flickr för bildvisning.
Att man på samma snygga sätt kan följa t.ex BBC World News och National Geographic är underbart.

Man behöver inte alls gå in i alla olika sociala appar utan FLIPBOARD räcker.

Testa!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-26 13:45

Flipboard används dagligen i sängen efter en god natts sömn. Perfekt att dra igenom sina nyheter, bloggar, tweets etc. Plus i kanten för att det är gratis!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-26 13:48

En länk skadar inte, Flipboard for iPad

Tekniskt intressant, men för mej med all sharing... Information saturation!

Frågan om copyright är intressant, om jag läser Autosport så kan jag inte dela med mej då det är en köpt tidning.

Personligen har jag svårt för alla dessa dela-med-sej interface där alla ska se vad alla andra gör. Jag bryr mej inte det minsta vad andra lyssnar på, läser, tittar på, jag har tillräckligt med problem att få ihop tid att läsa, se och lyssna på mina egna saker men det är häftigt vilka områden som öppnats upp tack vare Apples produkter och innovationer.

Har man ett sådant socialt nätverk och livsstil så passar denna app nog bra.

Ja visst Flipboard var självklart en av de appar man drog in först på ipaden förra året. Men numera använder jag den faktiskt mindre och mindre... använder mest reeder just nu.

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2011-03-27 20:23

Den stora nackdelen (eller om jag inte lärt mig än...) är att jag inte hittar ett snabbt sätt att från Flipboard markera RSS-poster som lästa. Jag måste öppna varje post för att de skall bli lästa. Skulle ju varit ultimat om man bara kunde på något sätt touchat en post i huvudskärmen för att den skulle bli läst.

Någon som har tips kanske?

/Patrik

1
Bevaka tråden