Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmskyddsfilm iPad 1 och 2 - är det samma?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lindome
  • 2011-03-27 14:48

Hej!
Undrar om de skärmskydds filmer som är till iPad 1 passar på ipad2? Är lite osäker

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-27 15:08

Det lär de inte göra då de kommer täcka frontkameran.

Sen bör man kanske tänka efter både en och två gånger innan man klistrar över den extremt välutvecklade originalskärmen (med avseende på respons, anti-fingeravtryck mm) med en potentiellt förstörande klisterfilm som tillverkas i Kina för någon krona styck! För vilken nytta? För att kunna få ut ett lite högre pris vid framtida försäljning då skärmen är repfri? (Om nu inte ytan blir ohjälpligt förstörd av klistret som kanske kemiskt förenat sig med skärmen?)

Jag ser inte heller vitsen med detta och skulle vara rädd att klistret förstörde den "oleophobic" yta precis som johan_tanying skriver. Jag har haft tre iPhone, ca ett år vardera, och de repor jag fått på dem har man knappt kunnat se och har inte genererat någon prisskillnad när jag väl sålt dem. Jag tänker mig att en iPad får ännu färre repor än en iPhone som man har med sig precis överallt.

När jag hämtade ut min iPad 2 i fredags noterade jag hur många före mig i kön köpte skärmskydd. Suck. Ja, varför ska man klistra på någon finare variant av bokplast och riskera ytbehandling och känsla.

Är väl betydligt enklare att repa baksidan?

• Medlem
  • Lindome
  • 2011-03-28 19:15

Definitivt, är även Ute efter skyddsfilm för baksidan också! Någon som vet något bra ställe att beställa ifrån eller eventuell butik att köpa ifrån? Mvh

Gelaskins har jag beställt ifrån.

1
Bevaka tråden