Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

The Roundup; iPads konkurrenter

Tråden skapades och har fått 124 svar. Det senaste inlägget skrevs .

på galaxy s ja.. inte på galaxy tab.

Nu känns det ju som att Samsung börjar närma sig.

Samsung's new Galaxy Tab 8.9 and 10.1 get some competitive price tags, starts at $469 -- Engadget
Samsung Galaxy Tab 8.9 and new Galaxy Tab 10.1 hands-on: thinner than the iPad 2, dual-core power, TouchWiz 4.0 -- Engadget

Lansering i Juni lovar de - men det har man ju hört förrut. Om allt stämmer som står i artiklarna verkar dock plattorna helt klart matcha iPad 2 förutom kanske på tillgänglig mjukvara. iWork, Garageband etc är nog fortfarande svårt att matcha.

Ursprungligen av rikard.agren:

Nu känns det ju som att Samsung börjar närma sig.

Samsung's new Galaxy Tab 8.9 and 10.1 get some competitive price tags, starts at $469 -- Engadget
Samsung Galaxy Tab 8.9 and new Galaxy Tab 10.1 hands-on: thinner than the iPad 2, dual-core power, TouchWiz 4.0 -- Engadget

Lansering i Juni lovar de - men det har man ju hört förrut. Om allt stämmer som står i artiklarna verkar dock plattorna helt klart matcha iPad 2 förutom kanske på tillgänglig mjukvara. iWork, Garageband etc är nog fortfarande svårt att matcha.

Någon som åtminstone börjat göra hemläxan, även om tablets i widescreenformat känns feltänkt. De har åtminstone insett att det inte håller att presentera en iPad-utmanare som är fulare, tjockare och dyrare. Men den här artikelkommentaren tycker jag talar för sig själv:

Citat:

I find it confusing that when Apple announces a product it actually works, and they deliver it to market soon after. They don't announce something and then wait for initial excitement to die down, only to demonstrate a half working prototype, followed by a hands on demonstration model that is missing a few key items that are being promised as the real difference. Then the model comes out missing all those promised features, but a future version will eventually be released that will support it.

Känns det inte som PC vs Mac repris igen.. Android tabletterna kör stenhårt på så många features som möjligt.... och iPad är känsla och finess.. Som alltid kommer målgrupperna vara olika, vissa människor kommer aldrig att titta på en iPad så är de bara...

Ursprungligen av lilledanne:

Känns det inte som PC vs Mac repris igen.. Android tabletterna kör stenhårt på så många features som möjligt.... och iPad är känsla och finess.. Som alltid kommer målgrupperna vara olika, vissa människor kommer aldrig att titta på en iPad så är de bara...

Jag tror inte alls att det blir som en PC vs. Mac-diskussion över iPad och dess konkurrenter. Däremot så tror jag att det är så att konkurrenterna kommer få finna sig i att vara "det alternativet som ingen tittar på". Jag tror att iPad kommer att vara ledande.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Jag tror inte alls att det blir som en PC vs. Mac-diskussion över iPad och dess konkurrenter. Däremot så tror jag att det är så att konkurrenterna kommer få finna sig i att vara "det alternativet som ingen tittar på". Jag tror att iPad kommer att vara ledande.

Det ligger iofs nåt i det du säger, prisskillnaden idag mellan iPad och konkurrenterna är en ickefråga, och de riktigt billiga android plattorna suger. Där försvann kanske den största anledningen till Mac vs PC diskussionerna , "Mac är dyrare" ... vi får se om två,tre år...

Ursprungligen av lilledanne:

Känns det inte som PC vs Mac repris igen.. Android tabletterna kör stenhårt på så många features som möjligt.... och iPad är känsla och finess.. Som alltid kommer målgrupperna vara olika, vissa människor kommer aldrig att titta på en iPad så är de bara...

Jag tycker mer att det verkar som iPod vs. den grå massan som går i repris, åtminstone i nuläget. iPads konkurrenter är antingen sämre, klumpigare och dyrare, eller ren vaporware.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-26 18:07

En XOOM SKA jag ha. Har lagt en beställning att så fort någon av syrrans kompisar ska hem (hon bor i USA) så tar dom med en Xoom WiFi till mig.
Jag kommer köra min iPad 2 som "huvudplatta" men jag gillar Honeycomb som OS mer än tråkiga iOS där man måste starta en app för allt. Gillar att man kan ha widgets för RSS, mail, kalender m.m så man snabbt kan se vad som händer utan att dra igång appar.

Men Android faller ju på att dom har så värdelösa och få bra appar. Sen tycker jag att det är tryggt att Apple går igenom apparna och ser till så ingen farlig kod finns där. Android har ju redan det problemet och dom har ju i stort sett bara börjat.

Sen kan man inte komma ifrån att iOS är grymt genomtänkt och smidigt att jobba med. Stabilt är det också och sånt uppskattar man verkligen i längden.

Men det bästa av allt är att man inte behöver välja. Det är bara skaffa en av varje!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-03-26 19:02
Ursprungligen av ktd:

men jag gillar Honeycomb som OS

Hur vet du det, har du redan hunnit prova?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-27 01:27
Ursprungligen av Mija:

Hur vet du det, har du redan hunnit prova?

Sök Honeycomb på Youtube så kan du se en uppsjö filmer på hur Honeycomb funkar.

Google har ju nyligen gått ut och erkänt att 3.0 är långt ifrån färdigt

källa? Vad jag läste är bara att dom inte släppt AOSP förän allt är helt klart.

Tycker oxå honeycomb verkar riktigt genomtänkt. Kanske blir det en android platta innan ipad 3 kommer...

Honeycomb verkar ju dock väldigt omständigt om man jämför det med iOS. Dessutom är det "slöare" än iOS - vilket iofs lär bero på brist på hårdvaruacceleration och på att operativsystemet (Android) aldrig kan anpassas helt efter en och samma enhet.

Det är spännande med iPads olika konkurrenter, men jag tror att det saknas mycket innan man ens kan tala om att vara i samma liga. Att det dessutom inte skiljer så mycket i pris tror jag gör att fler kommer att föredra en iPad även på längre sikt.

Nu är ju iofs 3.0 (honeycomb) hårdvaruaccelererat...

Ursprungligen av =JoNaZ=:

Nu är ju iofs 3.0 (honeycomb) hårdvaruaccelererat...

Jaså? Då kanske det är en liten förbättring nu då.

Har du inte sett videos på 3.0? Tycker det ser ut att flyta riktigt bra...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-03-28 11:21
Ursprungligen av =JoNaZ=:

Har du inte sett videos på 3.0? Tycker det ser ut att flyta riktigt bra...

Apples videos på iPhone flyter också på mycket bra.... Tre gånger snabbare än i verkligheten.

Ursprungligen av =JoNaZ=:

Har du inte sett videos på 3.0? Tycker det ser ut att flyta riktigt bra...

Tveksamt. Om du tittar på en del genomgångar av t.ex. Motorola Xoom så tycker jag att det ser ut som att den inte riktigt svarar lika snabbt som en iPad eller iPhone 4 gör. Det verkar finnas en liten fördröjning. Men det kan hända att det bara ser ut som så, men jag skulle inte chansa i dagsläget genom att byta iPad mot Xoom eller annan platta med Android 3.0 på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-28 15:58

Skulle hellre aldrig byta min iPad 2 mot en Xoom men jag kommer däremot skaffa en Xoom så fort jag kan.
Jag gillar att testa nya spännande saker och Android har sin fördelar. Xoom är den Androidplatta jag tycker är mest intressant, också med tanke på att den kommer få uppdateringar snabbt.

Jag verkligen ogillar folk, på båda "sidor", som alltid ska döma ut den andra utan att ens i stort sett ha testat produkten. Självklart köper man den som man tror passar en själv bäst men att hålla på att säga att den är si eller så utan att testa är bara konstigt.

Ursprungligen av ktd:

Skulle hellre aldrig byta min iPad 2 mot en Xoom men jag kommer däremot skaffa en Xoom så fort jag kan.
Jag gillar att testa nya spännande saker och Android har sin fördelar. Xoom är den Androidplatta jag tycker är mest intressant, också med tanke på att den kommer få uppdateringar snabbt.

Jag verkligen ogillar folk, på båda "sidor", som alltid ska döma ut den andra utan att ens i stort sett ha testat produkten. Självklart köper man den som man tror passar en själv bäst men att hålla på att säga att den är si eller så utan att testa är bara konstigt.

Kan du inte skriva en recesion när du haft den ett tag? Skulle vara kul att få ett utlåtande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-28 22:13

Självklart, och förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge men hittills har ingen flaggat för att dom ska hittåt snart.

Det var fruktansvärt korkat sagt av någon som skrivit såpass många inlägg....

iPad, the CEO killer... LOL

Chefer avgår hos konkurrenter (borde postats i tråden för obetalbar ren skadeglädje kanske) ;

Apple is taking down CEOs from competitors

LG Electronics' ex-CEO Nam Yong
Acer ex-CEO and president Gianfranco Lanci
Nokia's ex-CEO Olli-Pekka Kallasvuo

...och MS säger att det bara är en fluga .... (Världens största OS-tillverkare har inget OS för plattor)

mouhahahahahaha!

Senast redigerat 2011-04-02 00:06

Så fel det kan bli.

Men, det blev ju nåt man kan garva åt....

Har precis fått TabletWorld, ska kolla läget om man har gjort rätt när man köpte en iPad...

  • Medlem
  • Kalifornien
  • 2011-04-03 16:15
Ursprungligen av LCR:

Har precis fått TabletWorld, ska kolla läget om man har gjort rätt när man köpte en iPad...

[ATTACH="CONFIG"]28998[/ATTACH]

Vart köpte du den?

Ursprungligen av Galaxxy:

Vart köpte du den?

I England

Kanske finns på PressStopp ?

Xoom och iPad 2 fick båda 4/5.

Ursprungligen av keptang:

Xoom och iPad 2 fick båda 4/5.

Vad fick iPad2 inte högst på? Kameror?

Bevaka tråden