- Sixten
- Medlem ●
Alla som säger att de minsann skall ta i och "sänka" iPad.
Öh? Finns det några konkurrenter?
Samsung Galaxy Tab; Fel format, högre pris, mkt dåliga recensioner.
RIM's Playbook, kommer i sommar, än så länge tethered till en Blackberry(?) om man vill ha mer än Wifi...
BlackBerry Playbook | CrackBerry.com
Här är en jämförelse med iPad - PlayBook
Apple iPad vs. BlackBerry PlayBook hands on – CES 2011 | TiPb
Motorola kommer med ngt, oklart när.
Andy Rubin demos Honeycomb on prototype Motorola tablet, coming in 2011 | Android Central
Lenovo kommer med ngt NÄSTA jul. "LePad"
LG kommer med "optimus", Android. oklart när.
Chang Ma, vice president of marketing for LG's mobile devices, says "Our tablet will be better than the iPad." jaha, stand up and deliver säger jag ....
"high-end features and new benefits," kontrar Chang Ma
HP kommer med sin med WebOS i, PalmPad?
Rumor (debunked?): palmPad details leak out? Updated x2: Sketches a repurposed Slate | PreCentral.net | The #1 Palm Pre and Pixi Community
Microsoft ihop med Samsung och Dell skall via nåt under CES...
Samsungplattan med Win7 med "touchpålägg"...
New Microsoft Tablets Will Take Aim at the iPad - NYTimes.com
(presenteras av Lt Commander Data's brorsa)
Jag kan lägga in mer exempel här uppe om ni vill, men det bir roligare om vi alla är med.
Vad finns det mer för "Alternativ" till iPad?
Sett några OpenSource/Linux-grejer, nån indisk osv.
För mig finns inte något alternativ men så är det ju med iPhone också och ändå springer folk och köper SonyEricsson och Nokia N8 i min omgivning. Folk har inte koll helt enkelt eller så är dom annorlunda
För mig finns inte något alternativ men så är det ju med iPhone också och ändå springer folk och köper SonyEricsson och Nokia N8 i min omgivning. Folk har inte koll helt enkelt eller så är dom annorlunda
OT: Fick en Nokia N8 av Nokia för ett tag sedan,. fantastisk hårdvara. Men herregud, Symbian lämnar en del att önska!
//Stefan
OT: Fick en Nokia N8 av Nokia för ett tag sedan,. fantastisk hårdvara. Men herregud, Symbian lämnar en del att önska!
//Stefan
Det låter ju som en vettig förklaring till att Nokia tydligen ger bort N8 till kunder. Symbian är en relik från 90-talet som snart kommer vara historia.
Så länge en stor del av befolkningen faktiskt nöjer sig med medelmåttiga prylar (de satsar hellre på en ny klädsel till bilen, utbyggnad av sommarstugan eller nytt förtält till husvagnen - de har ANDRA prios än vi) så kommer gammalt skit leva kvar.
Däremot så är de ju inte så pigga på att ständigt fylla dem med saker så det gör nog inget om Ovi-store eller vad den heter lägger ner.
(Eller den kanske inte har symbian? Har dålig koll på den biten)
Jag vet flera äldre som har så gamla lurar att man känner historiens vingslag och nostalgin blommar upp i en när man ser dem.
En har en Nokia 5110 ....
Vaddå, den KAN sms:a och det finns fortfarande extrabatterier att köpa....
RIM är väll enda mobilen som klarat säkerhetskraven från amerikanska staten (minns inte var jag läst detta så kanske inte längre stämmer?). Men om det stämmer så kanske det blir samma sak med deras platta, vilket borde gynna den vid statliga köp i USA.
nu när motorola visat sin xoom blir jag nyfiken på nya iPaden.
mycket fokus på hårdvara i xoom.
Det är det jag tycker alla konkurrenter till iPhone/iPad gjort fel, de har i vanlig ordning satsat på specifikationerna på hårdvaran istället för användarupplevelsen. iPhone/iPad säljer inte på grund av hårdvaran, men det verkar tillverkarna inte inse. Ska bli intressant att se om Android 3.0 är ett bra tablet OS och konkurrerar med iOS.
//Stefan
Det är det jag tycker alla konkurrenter till iPhone/iPad gjort fel, de har i vanlig ordning satsat på specifikationerna på hårdvaran istället för användarupplevelsen. iPhone/iPad säljer inte på grund av hårdvaran, men det verkar tillverkarna inte inse. Ska bli intressant att se om Android 3.0 är ett bra tablet OS och konkurrerar med iOS.
//Stefan
Problemet är just att dom är hårdvarutillverkare, dom är bra på hårdvara. Visserligen försöker dom använder Android satsa på att skapa egna skal och lägga uppepå OS:et men eftersom dom först och främst är hårdvarutillverkare så är dom ganska inkompetenta när dom gör dessa tweakningar. Honeycomb verkar uppfylla allt man önskar för en schysst användarupplevelse på en tablet, dock tror jag inte att vi behöver vara oroliga över att få uppleva den då alla hårdvarutillverkare i vanlig ordning kommer hacka sönder det innan dom laddar det i sina produkter.
Åh nu ångrar jag lite iPad! Honeycomb ftw! <3
De kallar man fint gränssnitt inte Apple göra en sak i taget tänket. ( ni som provat android vet vad jag menar, och ja iOS har "multitask")
Du har inte funderat på att faktiskt testa produkten innan du uttalar dig? Kanske skulle vara en bra idé?
Det enda som visats av Hobeycomb är videos - ja, videofilmer - som de spelar upp på Xoom-prototyperna.
Inte särskilt förtroendeingivande i mina ögon. Snarare patetiskt.
Håller inte riktigt med i första inlägget angående "Samsung Galaxy Tab; Fel format, högre pris, mkt dåliga recensioner.".
Jag har både Galaxy Pad och iPad och tycker de ligger relativt lika i pris och att galaxyn definitivt inte har fel format.
Upplösningmässigt är det ungefär samma och 7" är perfekt när man är på resande fot. ipaden 10" är bättre när man sitter med den i soffan så det beror helt på vad man ska ha det till.
Håller inte riktigt med i första inlägget angående "Samsung Galaxy Tab; Fel format, högre pris, mkt dåliga recensioner.".
Jag har både Galaxy Pad och iPad och tycker de ligger relativt lika i pris och att galaxyn definitivt inte har fel format.
Upplösningmässigt är det ungefär samma och 7" är perfekt när man är på resande fot. ipaden 10" är bättre när man sitter med den i soffan så det beror helt på vad man ska ha det till.
Hur kan man tycka att ett pris är lika? Antingen är det likadant pris eller inte.
Enligt testare i tidningar är det kass när man t ex surfar; stående syns inte hela bredden. Liggande så ser man för lite av höjden och tog man fram tangentbordet såg man ingenting av skärmen.
Enligt testare i tidningar är det kass när man t ex surfar; stående syns inte hela bredden. Liggande så ser man för lite av höjden och tog man fram tangentbordet såg man ingenting av skärmen.
Ja galaxy tab ligger långt efter ipad när det gäller surfning. Men som jag sa tycker jag de siktar mot lite olika marknader.
Som gps/mediamaskin gillar jag galaxy pad:en bättre, men som surf och spelmaskin gillar jag ipaden bättre.
Inget som visades på CES som för tillfället kan konkurrera med iPad heller - antingen flera månader bort till lansering eller så var inriktningen tjänsteleverantörer och företag enl IDGs rapportering
Saxat från mobils chat om CES
"JJ: Kommer Motorola droid xoom komma till sverige? och i så fall när?
Prylportalen/Mobil: Nope, den är exklusiv till Usa "
Inget att hoppas på för oss alltså
galaxy tab har samma upplösning som ipad. Enda skillnaden är att den har högre pixeldensitet.
Dvs man får plats med exakt lika mkt som på ipaden på samma yta.
Sedan var galaxytab en hemsk surf-upplevelse som gjorde att jag köpte en ipad.
Fel. De har olika antal pixlar, och du får plats med mer information på iPadens skärm.
Galaxy Tab har en upplösning på 1024x600 pixlar (16:9). Felaktigt format, jobbig att använda.
iPad har en upplösning på 1024x768 pixlar (4:3). Rätt format, trevlig att använda.
Samma sak med alla dessa efterapare eller sk. "konkurrenters" surfplattor. Fel format = värdelös användarupplevelse.
Fel. De har olika antal pixlar, och du får plats med mer information på iPadens skärm.
Galaxy Tab har en upplösning på 1024x600 pixlar (16:9). Felaktigt format, jobbig att använda.
iPad har en upplösning på 1024x768 pixlar (4:3). Rätt format, trevlig att använda.
Samma sak med alla dessa efterapare eller sk. "konkurrenters" surfplattor. Fel format = värdelös användarupplevelse.
Vad menar du med ''felaktigt format'' och ''rätt'' format? Det finns väl ingen som säger att det ena är fel och det andra är rätt? Då skulle ju inga tillverka den med ''fel'' format.
Vad menar du med ''felaktigt format'' och ''rätt'' format? Det finns väl ingen som säger att det ena är fel och det andra är rätt? Då skulle ju inga tillverka den med ''fel'' format.
Vi har sagt det tidigare. 16:9 plattor funkar bara till film i 16:9.
För allt annat är den för smal på högkant och man får scrolla i sidled.
Har du den liggande och skall skriva nåt så täcker det virtuella tangentbordet så mycket att det knappt blir ngt kvar att se av det du skriver.
4:3 funkar möe bättre än 16:9
Med tanke på ditt nick kommer du inte hålla med...
Vi har sagt det tidigare. 16:9 plattor funkar bara till film i 16:9.
För allt annat är den för smal på högkant och man får scrolla i sidled.
Har du den liggande och skall skriva nåt så täcker det virtuella tangentbordet så mycket att det knappt blir ngt kvar att se av det du skriver.
4:3 funkar möe bättre än 16:9
Med tanke på ditt nick kommer du inte hålla med...
Med tanke på mitt nick? Vad har mitt nick med plattors format att göra och varför skulle jag inte hålla med dig?
Med tanke på mitt nick? Vad har mitt nick med plattors format att göra och varför skulle jag inte hålla med dig?
Trodde i min enfald att herrn med det nicket givetvis ägde en Samsung-platta i ovan nämnda format.
Självklart kan jag ha fel. Trampade jag på nåt ber jag om ursäkt.
Trodde i min enfald att herrn med det nicket givetvis ägde en Samsung-platta i ovan nämnda format.
Självklart kan jag ha fel. Trampade jag på nåt ber jag om ursäkt.
Haha, nejnejnej, det är lugnt Har haft detta nick sedan 1999
Är det inte just GPSen som samsung haft jätteproblem med? (visar fel flera hundra meter)