Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högtalaren död på helt ny iPhone 4 (ibland)

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Fick en ny iPhone 4 igår och packade upp den och körde igång. men högtalaren fungerar inte. jag trodde att det va ett mjukvarufel så jag återställde den men den va fortfarande tyst. idag fick jag ett sms och helt plötsligt fungerade ljudet ett litet tag och blev sen tyst igen.

min fråga är, är det någon mer som haft samma problem och är det inlämmning som gäller?

tack på förhand

Högtalaren i botten? Kommer det tex ingen musik alls mellanåt när du spelar upp från iPoden utan hörlurar inkopplade.

ja precis högtalaren i botten. inga lurar inkopplade. och när jag får sms ibland så kommer den igång och funkar ett litet tag men sedan försvinner det igen

dock dog det när jag ringde till den men kom tillbaka när jag låste den

på en helt ny telefon?

Ursprungligen av soundproof:

på en helt ny telefon?

Jao, hur otroligt det än låter _kan_ skräp leta sig ner under tillverkning eller vad som helst. Testa att rengöra med en topps eller något. Fungerar inte det, återställ luren.
Fungerar inte det, gå tillbaka till affären med den.

helt plötsligt så har ljudet börjat fungera helt. ska bli spännande och se hur länge det håller!

Brukar bero på skräp i hörlursutgången, telefonen tror att det sitter hörlurar i.
Det avhjälps i värsta fall med avklipt topps har jag hört, i bästa fall med en lätt vindpust...

  • Medlem
  • 2011-03-31 15:11

Jag hjälpte en med ett liknande problem genom att be honom kontrollera Ljudlös-reglaget på sidan. Han hade installerat om hela telefonen två gånger och var tacksam för att lösningen var så enkel.

Kolla du med

  • Medlem
  • 2011-03-31 15:15

Ljudlös ibland... Det kan också peka på att ljudnivån är lågt inställd. Den ställs ju in per applikation eller vy.

Ex. vid samtal styr volymknapparna samtalsvolymen. Uti 'Finder'/Skrivbord styrs ringsignalen och påminnelser. I appar styrs dess ljudnivå. Alltså kan den vara i botten på vissa och hög på andra.

1
Bevaka tråden