Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svt Play på Apple TV 2

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

har jailbreakat min APT2G med Greenpois0n RC6 och den funkar rätt bra. Har tom fått tv4 play att fungera med både ljud&bild.
Dock får jag en svart ruta när jag startar svt play-plugin med Plex-loggan till höger. Samma sak med Tv4 Anytime.

Lösning?

Tack!

Prova XMBC - där fungerar SvT Play bara bra

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-01 08:59

Nu har SVT släpp en ny version av SVT play som fungerar med Airplay mot AppleTV2.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-04-01 09:03
Ursprungligen av acke:

Nu har SVT släpp en ny version av SVT play som fungerar med Airplay mot AppleTV2.

Äntligen! Måste testas så snart jag kommer hem.

  • Medlem
  • 2011-04-01 10:47

Återkom gärna med resultat om hur det funkar!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-04-01 11:58
Ursprungligen av sax:

Återkom gärna med resultat om hur det funkar!

Fick först ett felmeddelande om att jag hade för långsam uppkoppling och behövde 3G eller wifi. Funkade efter omstart av telefonen.

Överlag känns det lite buggigt fortfarande.

Bildkvalitén är inte bra med acceptabel. Ungefär som när man kör analogt in istället för digitaltv.

  • Medlem
  • Segeltorp
  • 2011-04-01 11:38

Har testat och det fungerade riktigt bra - hoppas nu på att fler play följer efter och även Voddler.

Senast redigerat 2011-04-01 11:55
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-04-01 09:07

Är denna också iPad-anpassad? Har inte min iPad här så jag kan inte kontrollera...

Ursprungligen av zinned:

Är denna också iPad-anpassad? Har inte min iPad här så jag kan inte kontrollera...

Nix, fortfarande iPhone-only.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-04-01 09:34
Ursprungligen av keptang:

Nix, fortfarande iPhone-only.

Värdelöst.

Ursprungligen av zinned:

Värdelöst.

Å andra sidan så fungerar det bra med Safari sedan länge och de har tydligen också: http://svt.se/2.120608/1.2370711/forbattringar_i_svt_play_for_dig_med_surfplatta

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-04-01 11:56
Ursprungligen av BlackSmp:

Å andra sidan så fungerar det bra med Safari sedan länge och de har tydligen också: Förbättringar i SVT Play för dig med surfplatta - Hjälp & support | svt.se

Absolut, det är helt rätt och det är den vägen som jag går. Fungerar utmärkt.

Det jag menar är att om de nu tvunget ska ha en app tillgänglig också så får de ju se till att den är anpassad.

Ursprungligen av zinned:

Värdelöst.

Du vet väl om att SVT Play fungerar på webben på iPad? Alla videos är HTML5, gå bara in och klicka fram ett program och tryck play, zooma upp till fullskarm och njut.. Fungerar perfekt

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-04-01 16:54
Ursprungligen av Kermit:

Du vet väl om att SVT Play fungerar på webben på iPad? Alla videos är HTML5, gå bara in och klicka fram ett program och tryck play, zooma upp till fullskarm och njut.. Fungerar perfekt

Absolut, se inlägg #10 och #11 i denna tråden.

Ursprungligen av zinned:

Absolut, se inlägg #10 och #11 i denna tråden.

Oops, kanske ska läsa ordentligt innan jag svarar..:">

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-04-01 15:59

Nu har jag kommit hem och testat AirPlay med SVT Play-appen. Funkar najs!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-04-04 21:07

Tycker att det fungerar riktigt bra så här ett par dagar efter släppet (speciellt bildkvalitén är riktigt bra), MEN jag har ännu inte kunnat se ett helt program utan att själva streamen utan förvarning och utan anledning stänger av sig. SVT-appen går tillbaka till startsidan, och man får leta upp avsnittet, börja spela upp det, och skicka till AppleTV. En, två ggr per halvtimme.

1
Bevaka tråden