Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Para om iPad med iPhone efter att ha "glömt enhet"

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Finspång
  • 2011-04-05 19:44

Till att börja med har jag lite svårt att placera denna fråga på något bra ställe då den rör både ipad och iphone...

Jag verkar ha gjort bort mig en aning... Det strulade lite med bluetoothkopplingen mellan min nya ipad och min iphone3gs så jag tänkte "para om dem". Jag gjorde "glöm enhet" på båda prylarna och sen hittar naturligtvis ingen av dem den andra... Trodde i min enfald att det bara skulle vara att starta upp dem igen och sen skulle de söka reda på varandra för att sedan para sig fint...

Jag har googlat som en tok och de få "svar" jag lyckats hitta säger att man ska reseta nätverksinställningarna och sen eventuellt också reseta alla inställningar. Starta om och koppla på bluetooth igen och då ska de dyka upp. Jag har nu gjort detta på båda iSakerna flera gånger men de hittar ändå inte varandra...

Någon här som lyckats få till detta? Jag använder iPhonen med internetdelning för att koppla upp mig med iPaden (som är en sådan utan 3G) så när jag är borta från wlan så blir iPaden lite "tandlös" som suftplatta..

MVh

Tommy

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-04-06 10:43

Bluetoothkopplingen...? iOSenheter har väl mej veterligt bara stöd för headset och som modem åt datorer.
Du menar inte HotSpotfunktionen som finns i iPhone4? Men du har ju en 3Gs, jailbreakad?

• Avstängd
  • Överallt
  • 2011-04-06 10:55
Ursprungligen av kenjon:

Bluetoothkopplingen...? iOSenheter har väl mej veterligt bara stöd för headset och som modem åt datorer.
Du menar inte HotSpotfunktionen som finns i iPhone4? Men du har ju en 3Gs, jailbreakad?

Det går utmärkt att surfa på iPad genom bluetooth mot iPhone. Det har jag själv gjort och det finns redan en diskussion om detta.

Det verkar vara nytt i och med 4.3.

• Medlem
  • Finspång
  • 2011-04-06 18:03

Det funkade superbra tills jag som sagt "glömde enhet"...

/Tommy

• Medlem
  • Finspång
  • 2011-04-06 21:18

"bara" att para telefonen med ipaden och sen koppla på internetdelning på telefonen...

Men det förutsätter då alltså att man kan para prylarna...

/Tommy

• Medlem
  • Finspång
  • 2011-04-06 21:20

Jag har nu testat att "återställa" vi iTunes också, men det funkar fortfarande inte. Telefonen och paddan hittar inte varandra. Ohyggligt irriterande...

/Tommy

• Medlem
  • Finspång
  • 2011-04-09 08:41

Efter sjuttielva återställningar hoppade det plötsligt igång... Vet inte vad jag gjorde annorlunda sista gången... Jag har lärt mig att ALDRIG glömma enheter igen...

/Tommy

1
Bevaka tråden