- lelkes
- Medlem ●
- Stockholm
Hej,
har googlat fram en tutorial om hur man ska ta backup och återställa. Tutorial: How To Backup And Restore Jailbreak iPhone Apps | iPhone Magazine
Hat 2 frågor:
1)
--- connect your iPhone to iTunes to complete syncing the files.
ska jag bara synka på sedvanligt sätt eller göra en säkerhetskopia?
2) Hur kan jag vara säker på följande
.....Ensure that iTunes completely syncs with the backup file
tack för ordet
//Peter
Först synkade jag telefonen med itunes sen ssh:ade jag över filen till datorn och sen tillbaka igen och körde itunes, funkar klockrent.
Det stämmer theplague, alternativet är att spara backupen automatiskt i Dropbox via PKGBackup. Jag gick precis över till Dropboxmetoden då den andra inte riktigt verkar spela nice om jag har backuper sparade för flera iDevices i samma kontaktlista
Det stämmer theplague, alternativet är att spara backupen automatiskt i Dropbox via PKGBackup. Jag gick precis över till Dropboxmetoden då den andra inte riktigt verkar spela nice om jag har backuper sparade för flera iDevices i samma kontaktlista
om jag spar i Dropbox, behöver jag inte vara så noga med att synka med iTunes? stämmer?
om jag spar i Dropbox, behöver jag inte vara så noga med att synka med iTunes? stämmer?
PKGBackup sparar bara dina jailbreakappar och jailbreakinställningar - ingenting annat så iTunes backuper är fortf. ett måste
PKGBackup sparar bara dina jailbreakappar och jailbreakinställningar - ingenting annat så iTunes backuper är fortf. ett måste
Jo, så mycket förstod jag... men eftersom tutorialen jag fann var så noga med synkningen, så ville jag vara på säkra sidan;-)
Jo, så mycket förstod jag... men eftersom tutorialen jag fann var så noga med synkningen, så ville jag vara på säkra sidan;-)
ah, jag misstolkade dig. Det stämmer - JB backupen hamnar då i Dropboxen och inte i din adressbok
ah, jag misstolkade dig. Det stämmer - JB backupen hamnar då i Dropboxen och inte i din adressbok
ja, det är lätt att misstolka;-) därför vill jag vara extra noga innan uppgradering och JB.
Och PKGBackup kan återställa sedan fr dropbox - right?
Japp, se bara till att logga in i dropbox inifrån PKGBackup innan du försöker dig på en Restore. Beroende på antalet paket du har så tar en restore allt mellan 30-180 minuter över wifi så håll ut
Fredde:
När du Använder dig av PKGBackup, tar du backup på ALLT och sedan när du uppdaterat FW markerar ALLT innan du kör restore?
Hur tänker du där när du använder dig av det här verktyget? Förklara gärna lite närmare.
Jag markerar ALLT eftersom jag normalt vill få tillbaka exakt den miljön jag hade innan jag återställde telefonen, ibland finns det ju paket som inte fungerar med nyare fw's och om det är så, så avmarkerar jag dem.
Klicka på Restore
Klicka på den blå pilen till höger högst upp bredvid texten där det står "0 of 47 uninstalled" eller ngn annan siffra
Nu kommer listan upp över alla paket som du kan återställa, klicka på "All packages" längst ned till höger
Klicka på pilen längst upp till höger och välj "All"
Gör likadant för
Apple Default Apps
user sources
preference files
springboard files
hidden applications
Klicka sedan på restore längst ned till höger på skärmen. Det blir lättare med bilder men ngn egen guide hr jag inte tid att skapa just nu
Jag markerar ALLT eftersom jag normalt vill få tillbaka exakt den miljön jag hade innan jag återställde telefonen, ibland finns det ju paket som inte fungerar med nyare fw's och om det är så, så avmarkerar jag dem.
Klicka på Restore
Klicka på den blå pilen till höger högst upp bredvid texten där det står "0 of 47 uninstalled" eller ngn annan siffra
Nu kommer listan upp över alla paket som du kan återställa, klicka på "All packages" längst ned till höger
Klicka på pilen längst upp till höger och välj "All"
Gör likadant för
Apple Default Apps
user sources
preference files
springboard files
hidden applications
Klicka sedan på restore längst ned till höger på skärmen. Det blir lättare med bilder men ngn egen guide hr jag inte tid att skapa just nu
Mycket bra guide:)
En fråga bara:
"Merge" eller "Overwright"
Fredde tack.
Men jag har några frågor ytterligare:
ibland finns det ju paket som inte fungerar med nyare fw's och om det är så, så avmarkerar jag dem.
Orkar du ha koll på detta, eller menar du enbart de som du vet inte kommer funka?
Samma sak här:
Gör likadant för
Apple Default Apps
user sources
preference files
springboard files
hidden applications
Det är ju just här min hjärna fastnar lite, vad händer om jag dyngar in backup på alla här och det handlar om något Apple har ändrat i sin filstruktur?
Väljer du allt här med? Hur väljer du vilka du ska avmarkera annars?
Fredde tack.
Men jag har några frågor ytterligare:
Orkar du ha koll på detta, eller menar du enbart de som du vet inte kommer funka?
Samma sak här:
Det är ju just här min hjärna fastnar lite, vad händer om jag dyngar in backup på alla här och det handlar om något Apple har ändrat i sin filstruktur?
Väljer du allt här med? Hur väljer du vilka du ska avmarkera annars?
Orkar och orkar, jag gör en snabb sanity check via Macrumors forum innan jag kör en Restore, vill ju inte gärna uppdatera om BiteSMS, Lockinfo eller MyWi inte skulle fungera än. samt om det är några riktiga äckliga buggar i MobileSubstrate
Hittills har jag alltid valt att läsa tillbaka allt ovan, merparten av detta är endast relaterat till själva jailbreakandet såsom ikonernas placering på springboard, kataloger och inte till Apples filer. Dynga på du bara, det kan inte bli mer än halvfel och allt får att göra om