Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort väntetiden mellan forumsökningar!

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-04-06 20:59
Ursprungligen av keptang:

Ska tydligen uppstå om man klickar snabbt mellan;
"Alltså alla tre knapparna "Nya inlägg", "Dagens inlägg" och "Mina inlägg" är sökningar."

Man behöver inte klicka snabbt, det räcker med mer än än gång med mindre tid än 5 sekunder. Oavsett vilken av knapparna jag väljer.

Ursprungligen av Mija:

Man behöver inte klicka snabbt, det räcker med mer än än gång med mindre tid än 5 sekunder. Oavsett vilken av knapparna jag väljer.

Stämmer.

Påverkar aldrig mig då jag bara använder nya inlägg, kan klicka 4 ggr/sekund utan att den säger till, lär vara samma för alla.

Kvittar om jag gör så, får ändå inte fram "felet"...

Ursprungligen av Capeman:

Kvittar om jag gör så, får ändå inte fram "felet"...

Admins/mods är förmodligen exkluderade, finns en sån inställning i vB har jag för mig.

Ursprungligen av keptang:

Admins/mods är förmodligen exkluderade, finns en sån inställning i vB har jag för mig.

Så kan det ju förstås vara.

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-04-07 08:40

Jag får det i princip varje gång jag går in på forumet och klickar på Dagens inlägg... kör FF 4.0

Vad föreslår ni att jag ska göra - ta bort gränsen och riskera att vem som helst kan sänka sajten med några knapptryck?
Ska jag sänka den från fem till fyra sekunder?

• Oregistrerad
  • 2011-04-07 13:17
Ursprungligen av Björnström:

Vad föreslår ni att jag ska göra - ta bort gränsen och riskera att vem som helst kan sänka sajten med några knapptryck?
Ska jag sänka den från fem till fyra sekunder?

Jag tror faktiskt inte att sajten sänks av detta, helt ärligt. Såg att du sänkt den till 2 sekunder nu. Du kan ju kolla load men min spontana känsla är att det inte kommer ha någon större betydelse

(MySQL är bra på cache)

Ursprungligen av studiox:

Jag tror faktiskt inte att sajten sänks av detta, helt ärligt. Såg att du sänkt den till 2 sekunder nu. Du kan ju kolla load men min spontana känsla är att det inte kommer ha någon större betydelse

(MySQL är bra på cache)

Nä, jag tror inte sajten påverkas allt normalt sett. Men om du drar igång 200st sökningar parallellt så är det bye bye med sajten och det känns onödigt att öppna för det i onödan.

• Oregistrerad
  • 2011-04-07 16:15
Ursprungligen av Björnström:

Nä, jag tror inte sajten påverkas allt normalt sett. Men om du drar igång 200st sökningar parallellt så är det bye bye med sajten och det känns onödigt att öppna för det i onödan.

Om någon vill jävlas så kan den personen alltid göra det ?

Gränsen är nu fyra sekunder.

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-04-07 10:37

Fast för min del handlar det ju inte om någon gräns mellan sökningar...jag får meddelandet varje gång jag första gången klickar på Dagens inlägg...innan dess har jag inte gjort någon sökning, inte ens varit inne på forumet...det bara måste vara en bugg...

Ursprungligen av lasselu:

Fast för min del handlar det ju inte om någon gräns mellan sökningar...jag får meddelandet varje gång jag första gången klickar på Dagens inlägg...innan dess har jag inte gjort någon sökning, inte ens varit inne på forumet...det bara måste vara en bugg...

Ja det låter som en bugg!

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-04-07 16:26

Tycker detta är ett ickeproblem. Får man upp att man gjort sökningar för tätt då det är 2s väntetid så gör man något fel.

• Medlem
  • Harestad
  • 2011-04-07 16:46
Ursprungligen av MatsOlov:

Tycker detta är ett ickeproblem. Får man upp att man gjort sökningar för tätt då det är 2s väntetid så gör man något fel.

Innan har det var ett problem. Det var satt kanske 5 sekunder (även om jag tror att det kan ha varit mera) och då kunde man inte klicka på någon av Dagens inlägg, Nya inlägg osv innan den inledande sökningen hade tajmat ut.

Vi får skramla till en utvecklare som utvecklar funktionen så inloggade slipper vänta. Jag lägger en femtiolapp (typ 5 minuter)

Tror inte det behövs någon utvecklare till det, det tar 1 min att ändra i admin, max.

Anledningen till att man har denna typ av fördröjning mellan sökningar är för att bl.a. undvika överbelastningsattacker.

Så, let it be, gör något annat i 5 sekunder innan ni klickar på nästa sökning istället för att stressa..

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-04-08 10:33

Jojo, men återigen...i mitt fall är det inte en fördröjning MELLAN sökningar utan en fördröjning INNAN sökning...och det är irriterande...:(...dessutom så är det något som dykit upp på senare tid vilket tyder på en bugg...

Bevaka tråden