Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4 synkroniseringsproblem, Adressbok, iCal, Mail, Bokmärken

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag försöker hjälpa min mor som har köpt en ny iPhone (Telia) Och när hon synkar så kommer inte iCal, Mail, eller adressboken med. Men det går fint att synka över bilder och musik.

Vi har uppdaterat datorn och återställt telefonen men vi får upp samma felmeddelande, (bild3)

Vart ställer vi in aktivering av synkronisering?

Sökt har jag också gjort men inte hittat lösningen.

Hoppas på svar...

Mvh

Anders

Vad händer om du klickar ja när den där tredje dialogrutan kommer upp?

Tyvärr inget.

Jag hade förväntningar om att det skulle rätta till problemet för alltid.

Har du markerat i rutorna under INFO i iTunes när telefonen är ansluten. Där skall du markera vilka uppgifter, bokmärken, e-post osv. som du vill synka över till iPhone. Alla - eller bara dom du väljer.

Jo vi har markerat i rutorna men inget av de synkas över och mail går ej att markera överhuvudtaget.

Jag förmodar att du använder samma dator att synka med - som den där alla uppgifterna finns med e-postkonton adressbok iCall med flera.
I så fall skall dom komma upp under INFO. Tror inte det har något med själva iPhone att göra - utan snarare datan och kommunikationen mellan dessa program och iTunes. Men viktigast är att du använder samma dator där alla uppgifter finns ?

Det är en iMac med två användarprofilerna som loggar in. Kanske det är här som det spökar?

iPhone 4 är bara några dagar gammal och har blivit nollställd via iTunes. Datorn har blivit uppdaterad med all program. Omstart på båda apparaterna.

Skall kolla om det har något med användarprofilerna att göra.

Så då skapade vi en helt ny profil på samma dator och med den så kan man synka och föra över info till telefonen. Men när vi gick över till den ursprungliga så vill det sig inte, båda profilerna har administratör rättigheter.

Vet ej vart felet ligger men kanske vi flyttar över allt och kör från den nya sidan. Känns lite som att gå över ån för att hämta vatten...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-29 21:38

iPhone - iCal - synkroniseringsproblem

Jag har en iPhone 4 med iOS5 och har nyligen uppdaterat datorn till OS X Lion.

Nu fungerar synkronisering av kalendern inte riktigt längre.
T.ex. har en ny post i iPhone inte lagts till i iCal trots flera synk-försök, även telefonomstart.
Och ny post i iCal blir ibland bara "Ny aktivitet" i telefonen.

Vad kan man göra?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-30 13:45

Synkar du med iCloud eller iTunes?

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-30 14:13

Man kan synka med båda

Ursprungligen av zinned:

Man kan synka med båda

Jo, men i det här fallet kan det ju vara avgörande för hur det ska felsökas då det är problem

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-30 14:32

iTunes. Och jag har iCal-sync ikryssat där.

Vad är det för typ av kalender? Är det en lokal eller kör du Gmail, MobileMe eller annan tjänst?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-01 14:35

iPhone's egen kalender och iCal på Mac:en, d.v.s. så standardiserat det bara går. En allvarliga bugg från Apple tycker jag eller?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-02 16:05

Efter en timme i telefon med 2 olika killar på Telias iPhone-support (tack telia!) så funkar synken så som den gjorde innan jag installerade Lion för c:a 2v sen.

Vet inte hur mycket av det vi gjorde som var nödvändigt men jag tror att det avgörande var att radera alla kalendrar utom "Hem" + sen ersätta iphonens kalender helt med iCal's.
(efter att manuellt till iCal ha fört över alla i iPhone tillagda kalenderposter sista 2 veckorna)

1
Bevaka tråden