Mac mini server (Leopard 10.6.3)
Har skapat adminkonto och några testkonton
Kunde ansluta från laptop via airporten
Men när jag loggade ut och sedan skulle logga in i servern igen gick det inte. Är 100% säker på att jag använder rätt lösen. Jag loggade då in med ett testkonto jag skapat med WG manager och det gick bra. Men detta har ju inga adminrättigheter. Försöker då starta WG manager från testkontot och server admin men båda kraschar när jag försöker logga in med den ursprungliga användare som hade adminrättigheter. Känns som ett jobbigt moment 22.
Finns det något jag kan göra via Terminal?
Jag lyckas skapa konton i system prefs -> accounts och väljer där att de ska kunna administrera datorn. Men det är väl inte samma konton som administrerar servern?
Hur gör jag nu? Måste jag installera om hela servern och hur gör jag det enklast?
Har ingen FW800 sladd och även om jag hade det så behöver jag ju FW400 i andra änden eftersom jag har en stationär G5:a och inget annat att starta upp från. Mac minin har ju ingen Superdrive. Eller kan jag göra ominstallation via USB-anslutning?
Nåt säger mig att något rättighetsdirectory måste flushas för att jag ska kunna komma in igen. Men vad och hur? Har inte jobbat med denna server förut.
Hjälp!