- Sixten
- Medlem ●
Hade väntat mig en lugn o skön lördagskväll, satte mig till rätta med min öl. Grannen drar då på en massa j*vla Eddie Meduza skit på högsta volymen..
Hade inte dom här gamla lägenheterna varit uppbyggda av masoniteskivor så kanske ljudet hade dämpat något! Suck!
Ring Störningsjouren, be att de noterar det i loggboken.
Skriv sedan till din förvaltare och uppge att enligt paragraf 42 i jordabalkens 12:e kapitel (som brukar kallas Hyreslagen) har de rätt säga upp hyresgäst som bryter mot paragraf 25 (ang störning).
Be en eller två av dina grannar göra samma sak.
Poängtera att det "väsentligt sänker kvalitén på ditt boende"
Ge de jävlarna
Skriv sedan till din förvaltare och uppge att enligt paragraf 42 i jordabalkens 12:e kapitel (som brukar kallas Hyreslagen) har de rätt säga upp hyresgäst som bryter mot paragraf 25 (ang störning).
Ge de jävlarna
Tack för tipset, har lite småproblem med festande ungdomar - lite hög musik efter kl.. 24.00 i våran brf hos HSB.
Men en fråga måste inte föreningen vara ansluten till störningsjouren innan man ringer dom ?
Jag blir bara så trött på folk som inte tar minsta hänsyn till andra medmänniskor .
Nej bojkotta dom eller gör livet lite surare för dom i alla fall . tacka vet jag störningsjouren... svider nog gott
att få en räkning i handen då sätter man nog ölen i halsen och lite till...
Ge de jävlarna
Flyttar ju till "Sveriges sk Jerusalem" om två veckor och då kanske det blir en aning lugnare...
Flyttar ju till "Sveriges sk Jerusalem" om två veckor och då kanske det blir en aning lugnare...
Jönköping är precis som Öckerö som jag kommer från väldigt polariserat....
Ena klicken snälla, fromma och i kyrkan varje helg
Andra skall supa, festa, slåss och spy varje helg
Mittengruppen försöker vara vanliga sekulariserade folk...
Hade väntat mig en lugn o skön lördagskväll, satte mig till rätta med min öl. Grannen drar då på en massa j*vla Eddie Meduza skit på högsta volymen..
Hade inte dom här gamla lägenheterna varit uppbyggda av masoniteskivor så kanske ljudet hade dämpat något! Suck!
Köp en stuga på landet istället, finns många fina stugor i ditt område! Nära och bra till Vetlanda, Målilla och Gislaved speedway!
Köp en stuga på landet istället, finns många fina stugor i ditt område! Nära och bra till Vetlanda, Målilla och Gislaved speedway!
Har redan en stuga vid en sjö med båt allt på vägen till vetlanda faktiskt
Men den bor vi mest i på sommaren!
Kanske ska bli bohem?;)
De flesta fastighetsägare/förvaltare är anslutna till åtminstone en larmtjänst som svarar på larm på nätter och helger. Numret bukar sitta på klistermärke i svalen.
Ber du den som svarar anteckna att du uppfattar en störning så tar de en NOT om det i sin loggbok.
Då blir det ett ärende... Säg till att de antecknar som ett ärende alltså.
Säg även till om du t ex varit uppe hos dem och sagt till osv...
"Hsg babben karlsson i lgh 867 på oxelstigen 12 ringde och meddelade att den som bor rakt ovan honom har fest med vrål, skrik och glaskross. Man har även kräkts i hissen"
Ett ärende är skitjobbigt, det kommer fram på möten och syns i rapporter etc...
Du kanske inte kan böta grannen, men en varning lär de få från ägaren/förvaltaren.
Är man flera som koordinerar en sån här grej och att det försiggår vid upprepade tillfällen (se där NOT hos larmtjänsten igen!) s¨är det rätt lätt bli av med en granne.
Fick Stora A i juridikkursen i fastighetsteknikerutbildningen jag går på
Det är väl en grej att ringa störningsjouren när grannar väsnas efter kl 24, men ringa dit för att en granne spelar musik man själv inte gillar kl 18, är inte det lite väl trångsynt?
Det beror väl på, gör han det en gång var tredje vecka, eller varje dag i tre veckors tid?
Blev dumpad av bruden igår. Tog mig ner till stan och drack ofantliga mängder öl. Vaknade nyss upp och mår "not-so-good".
Kan inte hjälpa till med tjejen, men när det gäller baksmälla är bästa receptet att inte sluta dricka, eller att inte börja.
Nedslag i verkligheten, för att kunna slutföra ett skolarbete måste jag ha en Scadabild från ett ventilationssystem - en sån där snygg bild på hur systemet fungerar.
Borde ju vara en baggis logg ain hemifrån.
Nä, Kräver Exploder 7 (och INGET annat godkänns)
Ok, fläskar igång min Parallells.
Öh?!, efter många om och men... nada Internet.
Installerat drivrutiner, ställt in, meckat i en timma nu.
Startat om ca 7-8 ggr.
installerar Paralells tools, tack för installationen - forced omstart in 10 sek !
Hur i hela friden folk kan sitta och vara nöjda med den här skiten kommer aldrig i hela mitt liv att upphöra att förvåna mig å det grövsta.
Allt är av papier mache. Krånglar ngt finns det 12 olika infallsvinklar för att ge sig på problemet.
Ingen av dem är rätt.
Nedslag i verkligheten, för att kunna slutföra ett skolarbete måste jag ha en Scadabild från ett ventilationssystem - en sån där snygg bild på hur systemet fungerar.
Borde ju vara en baggis logg ain hemifrån.
Nä, Kräver Exploder 7 (och INGET annat godkänns)
Ok, fläskar igång min Parallells.
Öh?!, efter många om och men... nada Internet.
Installerat drivrutiner, ställt in, meckat i en timma nu.
Startat om ca 7-8 ggr.
installerar Paralells tools, tack för installationen - forced omstart in 10 sek !
Hur i hela friden folk kan sitta och vara nöjda med den här skiten kommer aldrig i hela mitt liv att upphöra att förvåna mig å det grövsta.
Allt är av papier mache. Krånglar ngt finns det 12 olika infallsvinklar för att ge sig på problemet.
Ingen av dem är rätt.
Hade du kört bootcamp och drivisarna som ingår med SL hade det aldrig varit problem.. Det är de här virituella lösningarna som är av papier mache!
Blir så jävla trött på Jan Helin och att han inte backar upp Pontus Höök utan skriver som om det är någon rookie-fotograf som inte fått tydliga instruktioner! Aftonbladet, jag ska nog fan ta och blocka deras hemsida i min airport!
Blir så jävla trött på Jan Helin och att han inte backar upp Pontus Höök utan skriver som om det är någon rookie-fotograf som inte fått tydliga instruktioner! Aftonbladet, jag ska nog fan ta och blocka deras hemsida i min airport!
Har slutat att surfa in på denna Aftonblogg, har gjort mitt nyhetsläsande mycket trevligare
Fick en kopia av en kreditupplysning som Handelsbanken Finans tagit på mig, och förutom det faktum att jag nu ser hur groteskt mycket av mina surt förvärvade slantar som konfiskeras av staten så kan jag banne mig inte komma på att jag skulle ha ansökt om någon form av kredit eller avbetalning på sistone. Nu tvingas jag ringa och sitta i någon telefonkö från helvetet till någon ointresserad kundtjänstfacsist och utröna vad det handlar om. Om det är någon som handlat på kredit i mitt namn så ska jag griljera deras skinkor på min eminenta kolgrill.
Nu var det ju en Onkyo här - och there's an app for that to.... Onkyo Remote for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store
Jag har en 921
Fjärr, vad använder man dessa till? Själv styr jag min förstärkare med min iphone eller ipad touch
Jag köpte en helt vanlig stereoförstärkare, för folk med två öron, och till dessa har Onkyo ingen App.
Plasma tvn är såld. Plastskivespelare, surroundförstärkaren och högtalarna är utkastade. Jag tröttnade.
Jag köpte en helt vanlig stereoförstärkare, för folk med två öron, och till dessa har Onkyo ingen App.
En sån man kopplar till ett par riktiga högtalare som återger frekvenser under 100Hz så att man kan lyssna på allt ljud i musiken, menar du?
Har den strömbrytare också? Sådana där knappar man måste trycka på?