Hallå, för någon månad sedan blev jag som ny macanvändare ledsen och konfys då det inte fanns någon återställningsfunktion för filer man av misstag lagt i papperskorgen. Så klantade jag mig igår när jag ville tömma så man inte kunde se vilka filer man använt på sistone, och raderade helt sonika allt i "Idag" fliken, men fick upp lösenordverifikation då det var några viktiga filer bland dem. Insåg att det var filerna som försvann och inte bara länkar till dom som jag trodde.
Hursomhelst. När jag sedan under en timme klurat ut vilka av papperskorgens filer som var skräp och vilka som var i full användning och sorterat, hittade jag i högerklickmenyn på en fil "Lägg tillbaka" och såg till min glädje att den gjorde precis det som återställ i windows gör, dvs lägger tillbaka filen till varifrån den kom.
Fråga. är det här nytt genom någon nylig OS-update eller var i hela friden?
Varför har ingen påpekat detta? Hursomhelst är jag helt fantastiskt nöjd. Det är snudd på dealbreaker att ta bort så viktiga funktioner i ett OS av princip. Speciellt om det ska vara "världens mest avancerade".